کد خبر: 729490
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
شبکه تی‌اف1 فرانسه، با تشریح اهداف فابیوس در سفر به تهران، ایران را بازاری پرمنفعت برای شرکت‌های خارجی و فرانسوی که چشم‌انداز لغو تحریم‌ها اشتهایشان را برانگیخته، خواند.
فارس: یک شبکه تلویزیونی فرانسوی طی گزارشی سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه فرانسه به ایران را از دستاوردهای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 خواند و بازار ایران را بازاری پرمنفعت برای شرکت‌های خارجی و فرانسوی که چشم‌انداز لغو تحریم‌ها اشتهایشان را برانگیخته، دانست.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «TF1» نوشت: سفر رهبران سیاسی کشورهای غربی به ایران را می‌توان یکی از نتایج منطقی توافق اخیر صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 در وین اتریش دانست؛ توافقی که «لوران فابیوس» را که در جریان این مذاکرات هسته‌ای بسیار سختگیرانه عمل می‌کرد، ملزم کرده که به نمایندگی از جانب فرانسه به عنوان نخستین وزیر امور خارجه این کشور از سال 2003 تاکنون به تهران سفر کند.

بر اساس این گزارش، پس از سفر «دومینیک دو ویلپن» به ایران در سال 2003 یعنی پیش از آغاز بحران هسته‌ای، فابیوس نخستین وزیر امور خارجه فرانسه است که احتمالا در روز 29 ژوئیه (7 مرداد) به ایران سفر می‌کند.

وی که درنظر دارد طی این سفر با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کند، در تلاش است که مقامات و مسئولان ایرانی را متقاعد کند که از مجازات شرکت‌های فرانسوی صرفنظر کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از مأموریت‌های لوران فابیوس در سفر به ایران که البته به تنهایی و بدون حضور رؤسای شرکت‌های فرانسوی صورت خواهد گرفت، القای آنست که اگرچه موضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران حتی از آمریکا نیز سخت‌تر بوده، اما این موضوع نباید موجب مجازات شرکت‌های فرانسوی در روابط آینده‌شان با ایران پس از لغو معنادار و مؤثر تحریم‌ها از ژانویه آینده شود.

فابیوس هفته گذشته در گفت‌وگو با رادیو «فرانس اینتر» اعلام کرد: «ما در گذشته حضور بسیار مهمی در ایران داشته‌ایم و این موجب رضایت ایرانی‌ها بوده است.»

شرکت‌های فرانسوی و خارجی در انتظار لغو تحریم‌های ایران

TF1 در ادامه گزارش خود نوشت: بازار ایران با جمعیتی 80 میلیون نفری، برای شرکت‌های بزرگ فرانسوی بازاری پرسود و منفعت محسوب می‌شود.

سطح مبادلات تجاری فرانسه با ایران که میزان آن در سال 2004 میلادی چیزی در حدود 4 میلیارد یورو بود، در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی در سال 2013 به حدود 500 میلیون یورو تنزل یافت و هم‌اکنون چشم‌انداز لغو تحریم‌های ایران اشتهای خارجی‌ها را برانگیخته است و به همین دلیل حدود 50 شرکت فرانسوی طی هفته جاری بمنظور رایزنی در خصوص لغو تحریم‌ها و حضور در بازار ایران، در وزارت خارجه فرانسه حضور خواهند یافت.

این در حالیست که قرار است طی ماه سپتامبر آینده نیز 80 نفر از رؤسای شرکت‌های بزرگ فرانسوی به ویژه در بخش انرژی به ایران سفر کنند.

اقتصاددانان اخیرا بر اهمیت اقتصادی بازار ایران به عنوان هجدهمین بازار جهانی به رغم اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر آن تأکید کرده‌اند.

ایران به عنوان دارنده نخستین ذخایر گاز جهان، چهارمین ذخایر نفت جهان، نهمین ذخایر مس جهان و یازدهمین ذخایر سنگ آهن جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است و اروپائیان در آرزوی آنند که برای شکستن وابستگی انرژیایی خود به روسیه در آینده از گاز ایران بهره ببرند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
فابیوس ان زمان که درمذاکرات سنگ
انداری می کردید"یاد شرکت های فرانسوی نبودید.حتما" از اندسته از ادم هائی هستید"که قرارست هم از توبره
بخورد"هم از اخور.به اندازه کافی از
عربستان و اسرائیل مواجب دریافت کرده
اید"حال نوبت اوار شدن بر سر کشور
ایران افتاده اید.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
اهداف فابیوس خدمت به اسرائیل خدمت به جریان فرماسونری و توهین به مردم ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار