کد خبر: 729192
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، بر تدوین یک نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران - پاریس تاکید کردند.
 ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با "فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه، به امکانات و توانمندیهای گسترده ایران و فرانسه برای گسترش همکاریها اشاره کرد و اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته فرصتهای زیادی را دو کشور برای تعمیق و توسعه روابط از دست داده اند و اکنون فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده است.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به توافق هسته ای، پایبندی طرفین به انجام تعهداتشان را اصلی ترین عامل موفقیت در تداوم روند اجرایی مذاکرات دانست و گفت: اعضای گروه ۱+۵ ضروری است در خصوص اجرایی شدن گامهای بعدی توافق هسته ای تلاش کنند.

دکتر روحانی سپس با تبیین وضعیت خطرناک منطقه، به نقش ویرانگر گروه های تروریستی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران خواهان همکاری و تلاش کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه برای مقابله با گروههای تروریستی در سوریه، عراق و یمن است.

رییس جمهوری تاکید کرد: خواست اصلی ایران در منطقه، ایجاد و تقویت صلح و ثبات است و ما آماده همکاری با دیگر کشورها از جمله فرانسه در این عرصه هستیم.

دکتر روحانی همچنین به وضعیت غم بار مردم یمن اشاره کرد و افزود: حملات هوایی یک کشور همسایه به مردم یمن غیر قابل قبول است و امیدوارم کشتار مردم یمن توسط فرانسه و اتحادیه اروپا محکوم شود.

رییس جمهوری فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی، با قدردانی از نقش دکتر روحانی در موفقیت مذاکرات هسته ای، گفت: وزیر خارجه فرانسه با هدف تحکیم روابط تهران - پاریس و تدوین نقشه راه تعمیق روابط دوجانبه، راهی تهران می شود.

فرانسوا اولاند با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای اجرای عملی توافق هسته ای، اظهار داشت: ما می توانیم در زمینه انرژی، نفت و ناوگان هوایی، همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط میان مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: باید در کنار تقویت همکاریهای دانشگاهی دو کشور، زمینه رفت و آمد توریستهای ایرانی و فرانسوی نیز گسترش یابد چرا که این موضوع نقش عمده ای در توسعه همکاریهای ایران و فرانسه خواهد داشت.

رییس جمهوری فرانسه همچنین در این گفتگو تاکید کرد که کشورش آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم است.

اولاند گفت: باید برای سوریه و یمن به دنبال راه حلهای سیاسی باشیم و در زمینه عراق نیز برای مبارزه با تروریستها و داعش همکاری کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
جناب روحانی"فرانسه هیچوقت نمی تواند"تواما" دوست ایران واسرائیل باشد
.هنگامی که ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد"وفرانسه حامی
سرسخت اسرائیل ست.به قول خودتان جمع نقیض در یک مکان قرار نمیگیرند.
چرا؟مسئولین تصور می کنند"با دادن امتیازبه فرانسه"دوست ایران می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار