کد خبر: 729144
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
رئيس‌جمهور قطعنامه 2231 را يك رويداد كم‌نظير توصيف كرد
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ايران ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي را خلاف فتواي رهبر انقلاب مي‌داند، گفت: توافق ايران و 1+5 عليه هيچ كشوري نيست.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ايران ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي را خلاف فتواي رهبر انقلاب مي‌داند، گفت: توافق ايران و 1+5 عليه هيچ كشوري نيست.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهور در جلسه ديروز هيئت دولت با تأكيد بر اينكه تصويب قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد يك رويداد كم‌نظير در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است، گفت: ايران به دنبال اثبات حق غني‌سازي بود و امروز سازمان ملل شوراي امنيت به صراحت حق غني‌سازي كشور ما را پذيرفته است. وي با بيان اينكه «تا پيش از اين سازمان ملل و شوراي امنيت براساس نظر برخي منابع غيرموثق اعلام مي‌كرد كه جمهوري اسلامي ايران تخلف كرده و نمي‌تواند غني‌سازي داشته باشد»، اظهار داشت: اگرچه توافق ايران با كشورهاي 1+5 براي مدت زماني مشخص محدوديت‌هايي ايجاد مي‌كند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان، لطمه‌اي به ادامه و پيشرفت اين فناوري در كشور ما نخواهد زد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: طرف مقابل مدعي است كه براساس اين توافق ايران نخواهد توانست در كمتر از يك‌سال به بمب اتمي دست يابد، اما اين ادعايي مضحك است زيرا ملت ايران هيچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي نبوده و آن را خلاف اخلاق، فقه و فتواي رهبر معظم انقلاب مي‌داند. در دكترين امنيتي ايران ساخت چنين سلاحي در دستور كار نيست و اگر تكرار اين ادعا براي آنها موفقيت محسوب مي‌شود، اشكال ندارد كه از اين موفقيت خوشحال باشند.
روحاني با اشاره به اينكه شوراي امنيت و سازمان ملل متحد امروز تحريم‌هاي ظالمانه را لغو كرده است، گفت: آنها با زبان حقوقي پذيرفته‌اند كه تحريم‌ها تأثيري بر جمهوري اسلامي ايران نداشته و بايد آن را كنار بگذارند، همان دستگاه‌هايي كه قطعنامه‌ها را عليه ايران وضع كردند، امروز خودشان آنها را كنار گذاشتند كه اين موضوع خيلي مهم است. وي با اشاره به اينكه اكنون پرونده ادعايي عليه ايران از ذيل فصل هفتم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خارج شده است، گفت: به اين ترتيب سازمان ملل و شوراي امنيت خودشان قطعنامه داده‌اند كه ديگر ايران را مخل صلح و امنيت جهاني نمي‌دانند و اين موفقيت بزرگي است. رئيس‌جمهور تصريح كرد: مردم ايران بزرگي و عظمت اتفاق رخ داده را مي‌داند و اين پيروزي ملي متعلق به همه مردم است. بايد در چنين جايي كه مسئله‌اي مربوط به منافع ملي است، منافع جناحي و گروهي را كنار بگذاريم و از موفقيت به دست آمده حمايت كنيم. روحاني با بيان اينكه هم نقد منصفانه و هم بيان نقاط مثبت امري حائز اهميت است، گفت: ما در ميداني حضور داشتيم كه يك طرف ايران و يك طرف ديپلمات‌هاي شش قدرت جهاني حضور داشتند. در اين رقابت داور هم همفكر و همسو با تيم رقيب بود و اگر مي‌خواست سوت بزند به نفع آنها اقدام مي‌كرد. در چنين مسابقه‌اي، تيم ايران پيروز شد. وي افزود: حتي در يك مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي‌گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است كه سه گل زده و دو گل خورده‌ايم، حالا عده‌اي بگويند كه مي‌شد از فلان فرصت هم استفاده كرد و گل‌هاي بيشتري زد. بايد ديد كه در مقابل چه تيمي بازي كرده‌ايم و الا اگر در كنار گود نشسته و تماشاچي باشيم، مي‌توانيم درخواست‌هاي بيشتري هم مطرح كنيم. رئيس‌جمهور با بيان اينكه اين موفقيت و پيروزي ناشي از لطف خداوند، توجهات حضرت ولي‌عصر(عج) و ايستادگي و پشتيباني مردم، حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و همه قوا و دولت بود، خاطر نشان كرد: ما به تيم مذاكره‌كننده كشورمان كه در عرصه‌هاي سياسي، فني و حقوقي كار بسياربزرگي انجام دادند، افتخار مي‌كنيم.
روحاني تأكيد كرد: تعامل سازنده كليد حل مسئله و پيروزي بود كه اين راه از ابتدا توسط دولت انتخاب شد. ما مانند برخي نگفتيم كه مذاكره با آنها فايده‌اي ندارد يا معتقد نبوديم كه در دنياي سياست جز راه تسليم يا تقابل راه ديگري وجود ندارد. اگر چه ملت ما در دفاع از حقوق خود هيچ‌گاه تسليم نخواهد شد، اما گفتيم مي‌توان با تعامل سازنده راه سومي در پيش گرفت و اين استراتژي ابتدا در توافق موقت ژنو كارگشايي خود را نشان داد. وي با بيان اينكه در دنياي پيچيده امروز روشن است كه نبايد در عرصه‌هاي مختلف به هيچ‌ طرفي صددرصد اعتماد كرد، گفت: امروز شرايط كشور بايد شرايط اميد، نشاط و فضاي بهتر در آينده براي كار و رونق اقتصاد باشد. كساني كه دنبال توليد و صادرات هستند، بايد آينده را بهتر ببينند، كساني كه دنبال گشايش سياسي و فرهنگي هستند، بايد اميدوارتر باشند و آنهايي كه به دنبال رابطه بهتر كشور با همسايگان و مسلمانان منطقه هستند، نشانه‌هاي آن را مي‌توانند ببينند. اكنون فصل تحول، نشاط و اميدآفريني در عرصه كار و اقتصاد فرا رسيده است. رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: كساني نيز كه به قدرتمند شدن كشور در حوزه نظامي و دفاعي فكر مي‌كنند، بايد اميد را پيش رو ببينند. چون بدون ترديد موضع ايران در منطقه تقويت خواهد شد. اما اين رخداد به ضرر هيچ‌يك از همسايگان و كشورهاي مسلمان نخواهد بود، اين توهمي است كه اگر ايران قدرتمند شود، پس در امور داخلي ديگران دخالت مي‌كند، ما مداخله را ناصحيح و غلط مي‌دانيم و معتقديم امور هر كشور بايد به دست مردم آن كشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستم‌ديده دفاع خواهيم كرد و در مبارزه با تروريسم كه خطري براي منطقه و جهان است، تمام توان خود را به كار خواهيم گرفت.
روحاني از ملت ايران خواست تا با روحيه قوي‌تر و مصمم و اميد و نشاط بيشتر وارد فضاي كار و فعاليت شوند، چراكه بدون حضور و مشاركت مردم در همه عرصه‌ها دولت موفق به پيشبرد امور نخواهد شد و براي هر گامي نيازمند همراهي دولت و ملت است. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حوادث غيرمترقبه روزهاي اخير در بسياري از استان‌هاي كشور، وقوع چنين حوادث طبيعي در دنيا را كه منجر به بروز خسارت‌هايي مي‌شود اجتناب‌ناپذير دانست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
3
بسم الله الرحمن رحیم
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
باید گفت متاسفانه 10 یک باختیم و با تاسف بیشتر حد اقل 5 گل به خودی داشتیم
مگر خداوند کمک کند که یبدل الله سیئاتهم حسنات
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
2
جناب روحانی "رئیس جمهور محترم"
بهترنیست"به کشورهائیکه سالیان دراز
از انها همه جور سختی ها را کشیدیم"
تصورکنیم که با مذاکره وبا اذعان انها"به اینکه چه عملکردی در گذشته داشته اند"اینقدر مثبت نگاه کنیم"که یکشبه
متنبه شده اند وقصد جبران دارند.با توجه
به اینکه در همین زمان عملکرد انها را با
جسارت تمام " کشتار مردم یمن را در
جلوی چشمان خود داریم.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
2
سلام.وای از بیخبران.معلوم میشه طرف اصلا نمیدونه فوتبال چیه .
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
3
جان كري لب مطلب گفت. توافق براي كسب راي در انتخابت بود نه براي منافع ايران.چند روز مانده به انتخابات مقداري از آن 150ميليارد كه 23ميليارد اعلام شد ميريزند تو بازار و يه رونق كاذب ايجاد مي كنند ويه تبليغ جانانه براي پدر ساقدوش داماد كري دست و پا مي كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار