کد خبر: 728928
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
5سال انتظار براي ساخت مراكز درماني
شهرستان قرچك با جمعيت بالغ بر سيصد هزارنفر در سي كيلومتري پايتخت واقع شده است . اين شهرستان كه بعد از انقلاب شكل گرفت، به عنوان خوابگاهی برای کارگران و کارمندان شاغل در تهران محسوب می شود و در حال حاضر فاقد برخي امكانات درماني از جمله بيمارستان است، به طوري كه مردم منطقه درصورت نياز براي مداوا يا بايد به بيمارستانهاي شهرستان ورامين مراجعه كنند و يا به تهران بروند...
محمدرضا سوري

شهرستان قرچك با جمعيت بالغ بر سيصد هزارنفر در سي كيلومتري پايتخت واقع شده است . اين شهرستان كه بعد از انقلاب شكل گرفت، به عنوان خوابگاهی برای کارگران و کارمندان شاغل در تهران محسوب می شود و در حال حاضر فاقد برخي امكانات درماني از جمله بيمارستان است، به طوري كه مردم منطقه درصورت نياز براي مداوا يا بايد به بيمارستانهاي شهرستان ورامين مراجعه كنند و يا به تهران بروند كه اين موضوع مشكلات زيادي را براي مردم منطقه به وجود آورده است. درحالي كه عمليات احداث بيمارستان 64 تختخوابي قرچك در سال 88 در دستور كار قرار گرفت، اما برخي مشكلات از جمله تامين نشدن بودجه سبب شد تا فقط مراحل ابتدايي ساخت آن اجرايي شود وپروژه ناتمام بماند.

****

كلنگ زني خوش يمن نبود

حدود 30سال ازاحداث دو بيمارستان شهداي 15خرداد شهيد مفتح وشهرستان ورامين كه در ابتدا وانتهاي اين شهرستان واقع شده اند، مي گذرد و حالا كمبود امكانات و نبود نيروهاي تخصصي سبب شده تا اين دو بيمارستان نتواند پاسخگوي نيازهاي مردم منطقه باشد.

با اضافه شدن شهرستان قرچك ونبود بيمارستان در اين منطقه مشكلات درماني ساكنان ورامين دو چندان شد تا اينكه سال 88 سخنگوي شوراي اسلامي شهر قرچك اعلام كرد طبق مذاكراتي كه با اداره اوقاف و امور خیریه اين شهرستان داشته اند با گرفتن موافقت اوليه با اين اداره، زميني به مساحت 300هكتاردر کمربندی جنوبی جنب پمپ گاز بااعتباري معادل 20 میلیارد ريال از سوي وزارت بهداشت براي احداث بيمارستان 64تختخوابي حضرت زهرا اختصاص داده شده است.سرانجام، پنجم شهریورماه سال 90 مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت و درمان به همراه ابوالقاسمی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سفری كه به شهرستان قرچک داشتند کلنگ احداث اين بیمارستان 64 تختخوابی را به زمين زدند.

اما درست از همان زمان اختلاف بين اداره اوقاف وامورخيريه با شوراي شهر قرچك بر سر تغيير كاربري آن آغازشد، چرا كه اين سازمان مدعي بود از آنجايي كه وقف اين زمين تنها براي ايجاد فضاي سبز بوده لذا شوراي شهر وسازمان شهرسازي از لحاظ شرعي وقانوني نمي توانند در اين زمين بيمارستان احداث كنند .سرانجام با شكايت اوقاف، دادگاه راي به نفع اين سازمان داد واز ادامه ساخت بيمارستان جلوگيري كرد .

مهدی زمانی افشار رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهرقرچك در اين خصوص مي گويد: شورای شهر قرچک برای کمک به ساخت بیمارستان۶۴ تختخوابي، زميني را كه متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه بود در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار داد تا با استفاده از بودجه دولتی اقدام به ساخت بیمارستان کند اما از آنجايي كه این زمین در وقف عام بود و بنا بر طرح های شهری پیش از این دارای کاربری فضای سبز بوده، مسئولان وقت شورای شهر و شهرداری باید در زمان تغییر کاربری به بهداشتی و درمانی ، مراتب را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه می رساندند.

عضو شورای شهر قرچک ادامه مي دهد : اين موضوع سبب شد تا اداره اوقاف و امور خیریه نیز نسبت به عدم پرداخت پذیره تغییر کاربری و عدم هماهنگی با اداره اوقاف به مراجع قضایی شکایت كند و دادگاه نیز با صدور حکمی نسبت به پلمپ کارگاه ساخت بیمارستان اقدام کرد.مهدی زمانی افشارادامه مي دهد : شورای شهر قرچک نیز برای رفع این مشکل چندین جلسه با مسئولان اداره اوقاف و امورخیریه و معاون عمرانی استانداری تهران و سایر مسئولان شهرستان برگزار کرد که در نهایت با حضور اعضای شورای شهر و فرماندار قرچک به عنوان شاهد میان شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه توافقنامه اي به امضا رسید.

طبق این توافقنامه قرار شد شهرداری نسبت به پرداخت مبلغی به اداره اوقاف متعهد می شود و اداره اوقاف نیز از شکایت خود در خصوص زمین بیمارستان صرف نظر کند تا ساخت بیمارستان دولتی قرچک ادامه يابد.

خبرهاي خوش در راه است!

كافي نبودن بودجه ساخت اين بيمارستان نيز از مشكلات ديگر بود. قبل از احداث بيمارستان حضرت زهرا كلنگ بيمارستان 200 تختخوابي حيان زده شده بود اما نبود اعتبارات لازم سبب شد تا اين بيمارستان نيمه كاره رها شود . با اينكه بارها قول تسريع در ساخت بيمارستان حيان قرچك داده شده بود اما با ساخت دومين بيمارستان اين شهر وبروز مشكلات وعده ها به فراموشي رسيد و بار ديگر اميد مردم به ياس تبديل شد. سيدحسين نقوي نماينده مردم ورامين وقرچك با تاييد اين مشكلات مي گويد: به دلیل کمبود اعتبارات، ساخت اين دومركز درماني با تاخير مواجه وبه حالت نیمه کاره رها شدند و با تلاشهايي كه از سوي نماينده وساير مسئولان شهرستان شده است اميدواريم دولت یازدهم این خواسته ها را عملیاتی کند.

درحالي كه مردم منطقه از ادامه ساخت اين بيمارستانها نااميد هستند تعدادي از مسئولان در سفري كه وزير بهداشت دولت يازدهم به منطقه داشت اعلام كردند مشکل بیمارستان 200 تختخوابی حیّان هم رفع شده و قول بهره برداری از آن را در زمان کمتر از سه سال داده اند و همچنین احداث بیمارستان دولتی 64 تختخوابی حضرت زهرا (س) در دستور کار قرار گرفته و مراحل ساخت آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار