کد خبر: 728924
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
مدیرکل امور عشایری استان ایلام از صدور محموله 300 رأسی دام زنده مازاد استان به کویت خبر داد.

 علی سلیمی گفت: در راستای حمایت از عشایر استان، حدود 300 رأس دام زنده مازاد خریداری و به مقصد کشور کویت بارگیری و صادر می‌شود.وی بابیان این‌که این اقدام برای نخستین بار در استان به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود، افزود: خرید دام مازاد عشایر موجب جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و پرداخت قیمت مناسب دام به دامدار می‌شود و قطعاً در ایجاد روحیه برای تولید مؤثر می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام ادامه داد: اگر این محموله به‌خوبی به مقصد برسد و پاسخ قانع‌کننده بگیریم دام‌های مازاد استان باقیمت مناسب از دامداران خریداری و به کویت صادر می‌کنیم تا عشایر زحمت‌کش دغدغه فروش دام خود را نداشته باشند. سلیمی با اشاره به این‌که 12 درصد جمعیت استان ایلام را جامعه عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: در سطح استان ایلام 9736 خانوار عشایر با جمعیتی بالغ‌بر 60 هزار نفر وجود دارد. وی افزود: 1 میلیون و 400 هزار رأس دام در اختیار عشایر است و 7900 تن گوشت قرمز، 25 هزار و 178 تن شیر، 465 تن روغن و 372 تن کشک تولید می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با بیان این‌که ارزش صنایع‌دستی عشایر در طول سال بالغ‌بر 17 میلیارد تومان است، ادامه داد: ارزش اقتصادی جامعه عشایر استان ایلام بالغ‌بر 300 میلیارد تومان است. سلیمی به خدمات امور عشایری استان اشاره کرد و گفت: از عمده خدماتی که امور عشایری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایر ارائه می‌دهد تأمین آب شرب به‌صورت سیار است و روزانه بالغ‌بر 720 مترمکعب آب شرب موردنیاز عشایر از طریق ناوگان آب‌رسانی تأمین می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار