کد خبر: 728922
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از احداث نخستین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی و کارخانه جوجه کشی یک روزه تا پایان سال 95خبر داد.

مجبی شیرخانی گفت: استان ایلام تنها استان کشور است که کارخانه جوجه کشی و مزرعه پرورش مرغ مادر ندارد و این امر مشکلات زیادی برای پرورش دهندگان مرغ ایجاد کرده است.
وی افزود: هم اکنون پرورش دهندگان مرغ، جوجه های یک تا 45 روزه مورد نیاز خود را از استان های دیگر بویژه استان های شمالی تهیه می کنند که این موضوع به علت بعد مسافت، هزینه های زیادی در بخش حمل و نقل و افزایش مرگ و میر جوجه ها در پی دارد.
شیرخانی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی از سنوات گذشته تاکنون رایزنی ها و پیگیری های متعددی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه جوجه کشی و مزرعه پرورش مرغ مادر انجام داد ولی به علل و مشکلات مختلف این امر میسر نشد.
وی افزود: با پیگیری های مداوم شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر ایلام وابسته به شرکت کوثر، ایجاد مزرعه پرورش مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی یک روزه را تقبل کرده و هم اکنون مراحل روند اداری و اجرایی این طرح در دست انجام است.
به گفته شیرخانی ، برای احداث کامل این طرح 300 تا 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که این شرکت طبق قانون باید برای اخذ تسهیلات 20 درصد آورده و سرمایه اولیه داشته باشد تا از تسهیلات دولتی برای ادامه روند ساخت و تجهیز طرح استفاده کند.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد تا هم چرخه تولید مرغ در استان تکمیل و هم از تحمیل هزینه های زیاد برای پرورش دهندگان مرغ جلوگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار