کد خبر: 728671
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در ارتباط با مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 گفت: دستگاه ديپلماسي هرچه سريع‌تر نسبت به حذف بندهاي مداخله‌جويانه در بحث امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران اقدام كند.
اسماعيل كوثري در گفت‌‌وگو با رسا، با اشاره به رأي‌گيري قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در ارتباط با مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در سخناني اظهار كرد: اميدواريم دستگاه ديپلماسي و تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران هرچه سريع‌تر وارد عمل شود يا از تصويب قطعنامه فعلي جلوگيري كند يا بندهاي 11 و 12 اين قطعنامه را كه براي جمهوري اسلامي مشكلات بسياري ايجاد خواهد كرد، حذف كند.
 وي با اشاره به اظهارنظرهاي مسئولان امريكايي و انگليسي بعد از توافق ايران و 1+5 در وين، بيان كرد: غربي‌ها و امريكايي‌ها در راستاي زياده‌خواهي‌هاي خود مباحث بسياري مطرح مي‌كنند و اظهارنظرهاي متفاوتي مطرح مي‌كنند كه نشان مي‌دهد رويكرد آنها با ايران نسبت به گذشته تغييري نكرده است.
  عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متأسفانه برخي‌ها در كشور به امريكايي‌ها و غربي‌ها خوش‌بين هستند و چشم‌هاي خود را به روي واقعيات بسته‌اند و درك نكرده‌اند كه آنها نمي‌توانند خوي تجاوزگري و استكباري خود را كنار بگذارند.  وي با بيان اينكه ما بايد در برابر زياده‌خواهي‌هاي آنها از موضع برتر برخورد كنيم، تصريح كرد: حتي اگر توافق ايران و 1+5 نيز اجرايي شود ما بايد هشيارانه با آنها برخورد كنيم و هميشه آماده مقابله با توطئه‌ها و زياده‌خواهي‌هاي آنها باشيم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متأسفانه در جمع‌بندي مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 برخي از خطوط قرمز نظام رعايت نشده است، اظهار كرد: البته در اين راستا آقاي ظريف و صالحي سه‌شنبه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گزارشي از اقدامات صورت گرفته و توافق وين ارائه خواهند كرد.  كوثري افزود: البته مجلس شوراي اسلامي طبق قانوني كه تصويب كرده است نقش چنداني در تصويب توافقنامه نخواهد داشت و تنها در راستاي اجراي صحيح اين توافقنامه مي‌تواند نظارت داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
دستگاه ديپلماسي هرچه سريع‌تر نسبت به حذف بندهاي مداخله‌جويانه در بحث امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران اقدام كند.
ای بابا ظریف خودش قبول کرده البته با همفکری رییسش و عراقچی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
طبق قطعنامه جدید باید زیر بار محدودیت های فوق الذکر برویم وگر نه ب اتهام نقض قطعنامه تحریمی شدیدتر از تحریم های قبل میشویم.دسته گل خودمان بود دیگه ههههه.خود کرده را تدبیر هست؟؟ نه ههههه.این نتیجه عقل کل دانستن خود هست....
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
الحمدالله ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار