کد خبر: 728666
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
واكنش فرماندهان نظامي به رجزخواني امريكايي‌ها
شوراي امنيت سازمان ملل ديروز طي جلسه‌اي قطعنامه‌اي را به تصويب رساند كه علاوه بر تأييد جمع‌بندي مذاكرات اخير در وين، قطعنامه‌هاي پيشين ضد ايراني اين شورا را كه طي دوره‌هاي مختلف عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان به تصويب رسانده بود، برچيد.
جعفر تکبیری
شوراي امنيت سازمان ملل ديروز طي جلسه‌اي قطعنامه‌اي را به تصويب رساند كه علاوه بر تأييد جمع‌بندي مذاكرات اخير در وين، قطعنامه‌هاي پيشين ضد ايراني اين شورا را كه طي دوره‌هاي مختلف عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان به تصويب رسانده بود، برچيد. حال اين قطعنامه در حالي با 15 رأي موافق و بدون رأي مخالف به تصويب رسيد كه حواشي مختلفي را در داخل به وجود آورد؛ حواشي كه حوزه‌هاي مختلفي را در بر مي‌گرفت اما در اين بين مهم‌ترين نكته‌اين قطعنامه كه واكنش‌هاي مختلفي را در داخل به همراه داشت، موضوعي مربوط به محدود كردن برنامه دفاعي كشورمان در حوزه موشكي است. بر اين اساس، در پاراگراف 3 ضميمه A اين قطعنامه آمده است: «از ايران خواسته مي‌شود «‌هيچ‌» فعاليتي مرتبط با «‌موشك‌هاي بالستيك‌» طراحي شده با «‌قابليت‌» حمل تسليحات هسته‌اي صورت ندهد، از جمله شليك هرگونه موشك با استفاده از چنين فناوري‌هاي مربوط به موشك‌هاي بالستيك، تا زمان هشت سال پس از «روز پذيرش برجام‌» يا تا زماني كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارشي ارائه دهد كه «جمع‌بندي مبسوط‌» را تأييد كند، بسته به اينكه كدام زودتر اتفاق افتد.»
تأكيد بر اين موضوع در قطعنامه شوراي امنيت، باعث واكنش مقامات بلند پايه نظامي كشورمان نيز شد.

 هر مصوبه براي تحديد توانمندي تسليحاتي ايران «بي‌اعتبار‌» است

در همين ارتباط سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، در پاسخ به سؤالي درباره جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي در وين و همچنين قطعنامه‌اي كه در شوراي امنيت سازمان ملل به تصويب رسيد، تأكيد كرد: اولاً بار ديگر بايد اعلام كنيم كه در جمهوري اسلامي ايران حتي يك مقام مسئول وجود ندارد كه با مذاكره و «‌توافق خوب‌» در موضوع هسته‌اي مخالفتي داشته باشد، بنابراين آنچه رسانه‌هاي بيگانه با راهبري مراكز عمليات رواني دشمن به‌منظور ايجاد دوقطبي‌هاي كاذب در كشور بر سر موضوع هسته‌اي به راه انداخته‌اند، از اساس كذب بوده و اين چنين اقداماتي كه همزمان با مذاكرات در جريان بوده و هست، صرفاً به‌منظور ايجاد يك فضاي اجتماعي براي امتيازگيري‌هاي بيشتر از ملت عزيزمان صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه مهم‌ترين ملاك براي ارزيابي جمع‌بندي هسته‌اي و سنجش نسبت آن با يك «‌توافق خوب‌»، تطابق تام و تمام، شفاف و غيرمبهم آن با خط قرمزهاي اعلام شده توسط جمهوري اسلامي ايران است، خاطرنشان كرد: آنچه براي من به‌عنوان يك مسئول نظامي بيش از هرچيز ديگر اهميت دارد، ايستادگي جدي و بدون ذره‌اي اغماض بر سر خط قرمز بسيار حياتي يعني «‌حفظ و ارتقاي توانمندي دفاعي ايران‌» است.
فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به قطعنامه‌اي كه مورد بررسي و تصويب قرار گرفت، تصريح كرد: برخي از مواردي كه در اين پيش‌نويس مندرج شده، مشخصاً مغاير و در تناقض با خطوط قرمز مهم جمهوري اسلامي ايران، به‌ويژه درمورد توانمندي‌هاي تسليحاتي بوده و هيچ‌گاه مورد پذيرش ما نخواهد بود.
سرلشكر جعفري اعلام كرد: هر قطعنامه‌اي كه در تضاد با خطوط قرمز كشورمان باشد، هيچ اعتباري ندارد و اميدواريم شوراي امنيت سازمان ملل وقت خود را براي تصويب چنين پيش‌نويسي به بطالت نگذراند.
وي در ادامه گفت: همان‌طور كه پيش از اين نيز توسط مسئولان مذاكره‌كننده ايراني و به‌ويژه رهبر معظم انقلاب تأكيد شده، متن جمع‌بندي نهايي مذاكرات هسته‌اي بايد در مسير قانوني خود بررسي شده، سپس اعلام نظر نهايي صورت بگيرد. سرلشكر جعفري خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد برخي تعمداً با فضاسازي‌هاي كاذب بناي آن دارند كه چنين روند قانوني را ناديده گرفته و راه را براي بررسي به‌موقع و دقيق اين جمع‌بندي و قرار دادن آن در يك مسير حقوقي و منطبق با منافع ملت ايران سد كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ادعاهاي مقامات امريكايي درباره توانمندي نظامي‌شان و حقير شمردن توان نظامي ايران، ابراز كرد: اين حرف‌ها همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند مصداق «‌لاف در غريبي‌» است.
فرمانده كل سپاه پاسداران در پايان با بيان اينكه «‌اساساً خوي استكباري و وحشيانه امريكايي‌ها به ما مي‌گويد كه اگر ذره‌اي به توانمندي نظامي خود عليه ايران اعتماد داشتند هيچ‌گاه پاي ميز مذاكره نمي‌نشستند‌» گفت: امريكايي‌ها و سگ دست‌‌آموز آنها يعني رژيم صهيونيستي نه يك بار، بلكه بارها در مصاف با گروه‌هايي مانند حزب‌الله و مقاومت فلسطين كه بخش كوچكي از توان عظيم انقلاب اسلامي جهاني محسوب مي‌شوند، پوزه‌شان به خاك ماليده شده است؛ بنابراين هيچ فرد آگاهي نه تنها چنين تهديدات و ادعاهاي مضحك امريكايي‌ها را جدي نمي‌گيرد، بلكه آن را گواه و دليل روشن‌تري بر عجز و بيچارگي آنان مي‌داند.

  اجراي برجام مستلزم رعايت خطوط قرمز ايران است

همچنين سردار سرتيپ پاسدار دكترحسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع مديران و كاركنان وزارت دفاع طي سخناني در خصوص توافق هسته‌اي، با بيان اينكه مذاكرات صورت گرفته صرفاً روي موضوع هسته‌اي بوده است گفت: مسائل گذشته PPI (موضوعات حال و گذشته) با آژانس توافق شده و ما براساس آن اقدام خواهيم كرد و قطعاً اجازه دسترسي به اسرار نظامي و امنيتي خود را به هيچ مرجعي نخواهيم داد.
 وزير دفاع با اشاره به اينكه در دكترين دفاعي ما جايي براي سلاح‌هاي غير متعارف وجود ندارد و ما توليد، نگهداري و كاربرد آن را حرام شرعي مي‌دانيم، افزود: تاكنون امريكايي‌ها بايستي متوجه اين معنا شده باشند كه عوامل قدرت دفاعي و ملي بر اينگونه تجهيزات و سلاح‌ها استوار نيست و ما براي تسليح و تجهيز نيروهاي مسلح كشورمان از هيچ مرجعي اجازه نمي‌گيريم و متناسب با تهديدات نيروهاي مسلح خود را تجهيز مي‌كنيم.
 سردار دهقان تصريح كرد: مسائل مربوط به موشك‌ها نيز، هيچ‌گاه در دستور كار مذاكرات هسته‌اي نبوده و نظام برنامه‌هاي خود را در اين زمينه با قاطعيت به اجرا مي‌گذارد.
سردار دهقان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اينكه امريكايي‌ها اقدام به رجزخواني كرده‌اند و تصور مي‌كنند توانسته‌اند چيزي را بر ملت ايراني تحميل كنند ناشي از شناخت نادرست آنان از ملت ايران است. وزير دفاع تأكيد كرد، امريكايي‌ها بايد بدانند ديگر ارباب دنيا نيستند و كسي آنها را در اين موضوع او به رسميت نمي‌شناسد.
سردار دهقان در ادامه گفت: فراموشكاري رئيس‌جمهور، ‌مشاورين و مقامات مسئول قبلي و فعلي امريكا در رابطه با ميزان تأثير تهديدات و اقدامات آنها روي اراده، مقاومت و ايستادگي ملت ايران حقيقتاً موجب تعجب است و اين چيزي نيست جز قدرت و نفوذ لابي صهيونيستي بر اركان تصميم‌سازي و تصميم‌گيري امريكا كه در آن تنها منافع و امنيت اسرائيل مورد توجه است نه منافع مردم امريكا كه با ماليات آنان هزينه خواسته‌ها و اميال رژيم صهيونيستي تأمين مي‌گردد.
وزير دفاع با اشاره به آزمايش‌هاي هسته‌اي اخير امريكا همزمان با مذاكرات 1+5 با ايران گفت: اين اقدامات دلالت بر عدم پايبندي آنها به صلح و امنيت جهاني است و به همين علت است كه ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل نمي‌توانند هيچ‌گاه به امريكا اعتماد كنند.
 وزير دفاع در پايان تصريح كرد؛ امروز كه اراده‌سياسي ملت ايران در مجامع و افكار عمومي جهاني دال بر عدم ورود به توليد سلاح هسته‌اي آشكار و به اثبات رسيده است، خلع سلاح هسته‌اي در سطح منطقه و جهاني كه هدف اصلي NPT بوده بايستي به عنوان عامل اصلي حفظ و توسعه ثبات و امنيت در اولويت اقدامات جهاني قرار گيرد و امريكا در رأس اين مسئله قرار دارد.

    به همه سياست‌هاي خود در چارچوب برنامه‌هاي موشكي ادامه مي‌دهيم

همچنين عباس عراقچي، عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان نيز در گفت و گو با بخش اخبار نيمروزي صدا و سيما، درباره قطعنامه‌اي كه ديروز در شوراي امنيت سازمان ملل در مورد لغو تحريم‌هاي ايران به رأي گذاشته شد، گفت: اين قطعنامه نزديك به 170 صفحه‌اي داراي ويژگي‌هاي مهمي است كه همراه نامه كشورهاي 1+5 به شوراي امنيت ارائه شده است.
عراقچي گفت: در چارچوب قطعنامه مذكور تمامي شش قطعنامه‌اي كه عليه ايران در گذشته در شوراي امنيت صادر شده يكجا لغو مي‌شود. قطعنامه‌هاي قبلي همگي در چارچوب فصل 7 منشور ملل متحد بوده است ولي در قطعنامه مذكور اين شموليت وجود ندارد.
معاون حقوقي و بين‌الملل وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: تاريخ اثرگذاري لغو قطعنامه‌هاي قبلي از زماني است كه برجام اجرايي شود.
عراقچي با اشاره به برخي محدوديت‌هاي اشاره شده در قطعنامه شوراي امنيت گفت: محدوديت‌هايي كه در قطعنامه مذكور به آنها اشاره شده است به عنوان تحريم شناخته نمي‌شوند. يكي از اين موارد كالاهاي دو‌منظوره است كه ممكن است اين كالاها در صنعت نظامي هسته‌اي كاربرد داشته باشند كه فروش آنها به ايران بر اساس قطعنامه‌هاي قبلي ممنوع بوده است اما در قطعنامه جديد از طريق يك كانال جديد كه تعيين شده است مي‌تواند اين كالاها براي مصارف صنعتي خريداري شود.
وي افزود: همچنين در زمينه تسليحات محدوديت‌هايي قيد شده است. قطعنامه‌هاي قبلي شوراي امنيت خريد و فروش تسليحات از سوي ايران و از سوي كشورهاي ديگر به ايران را ممنوع كرده بود و به ويژه خريد تسليحات كلان ممنوع شده بود. اين قطعنامه ممنوعيت را به محدوديت پنج ساله تبديل مي‌كند كه اگر خريد و فروشي باشد از طريق كسب اجازه مورد به مورد توسط شوراي امنيت صورت مي‌گيرد.
معاون وزير امور خارجه در رابطه با محدوديت‌ها بر سر فعاليت موشكي ايران گفت: بر اساس بند 9 قطعنامه 1929 فعاليت‌هاي موشكي ايران به طور كامل ممنوع شده است و حتي اجازه مي‌داد به كشورها كه عليه ايران به زور متوسل شوند ولي الان شوراي امنيت در قطعنامه مذكور مي‌خواهد فعاليت‌هاي موشكي كه براي حمل كلاهك هسته‌اي طراحي شده يا مي‌شود انجام نگيرد. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران اساسا در برنامه‌اش فعاليت موشكي مرتبط با هسته‌اي ندارد.
وي گفت: شوراي امنيت موضوع محدوديت در فعاليت‌هاي موشكي را نه تحت ماده 41 و نه فصل هفت بيان نمي‌كند و فقط به عنوان يك خواسته آن را مطرح مي‌كند.
 اين قطعنامه با همه مواردي كه در آن است و محدوديت‌هايش، مرزبندي مشخصي با توافق دارد. اگر مواردي در قطعنامه باشد كه در توافق نباشد نقض آنها توسط ايران نقض توافق به حساب نمي‌آيد.
عراقچي تأكيد كرد: ما به همه سياست‌هاي خود در چارچوب برنامه‌هاي موشكي و تسليحاتي ادامه مي‌دهيم. در بحث موشكي نقضي نخواهد بود و در بحث تسليحاتي اگر نقضي باشد نقض قطعنامه است نه توافق. همانطور كه رهبر انقلاب گفتند سياست‌هاي منطقه اي، دفاعي و تسليحاتي ما متاثر از قطعنامه شوراي امنيت نخواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
کشور ایران تحت ولایت امر ولی فقیه و نایب بر حق مهدی موعود آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، امام خامنه ای می باشد .
هر امری را که ایشان مشخص و ابلاغ فرمایند ، برای همه مطاع بوده و سرپیچی از آن ، سرپیچی از ولی الله الاعظم می باشد .
ایشان ولایت امر مسلمین جهان را نیز عهده دارند و ولایت ایشان ؛ همان ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و سر پیچی از ولایت نایب امام زمان بر مسلمانان حرام می باشد .
بر همین اساس ، ما تحت امر ولایت حقه ائمه اطهار علیهم السلام می باشیم و هیچ ولایت و سرپرستی دیگری را نمی پذیریم و هر چه راکه ایشان فرمان دهند با گوش دل و با تمام وجود پذیرا بوده و اوامر ایشان را با جان و دل اجرایی میکنیم .
همه مسؤولین کشوری و لشکری موظفند فرمان ایشان را اطاعت نموده و با دقت هر چه تمامتر و در اسرع وقت به اجرا در آورند .
یا مهدی فاطمه .
یا حسین .
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
کشور ایران تحت ولایت امر ولی فقیه و نایب بر حق مهدی موعود آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، امام خامنه ای می باشد .
هر امری را که ایشان مشخص و ابلاغ فرمایند ، برای همه مطاع بوده و سرپیچی از آن ، سرپیچی از ولی الله الاعظم می باشد .
ایشان ولایت امر مسلمین جهان را نیز عهده دارند و ولایت ایشان ؛ همان ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و سر پیچی از ولایت نایب امام زمان بر مسلمانان حرام می باشد .
بر همین اساس ، ما تحت امر ولایت حقه ائمه اطهار علیهم السلام می باشیم و هیچ ولایت و سرپرستی دیگری را نمی پذیریم و هر چه راکه ایشان فرمان دهند با گوش دل و با تمام وجود پذیرا بوده و اوامر ایشان را با جان و دل اجرایی میکنیم .
همه مسؤولین کشوری و لشکری موظفند فرمان ایشان را اطاعت نموده و با دقت هر چه تمامتر و در اسرع وقت به اجرا در آورند .
یا مهدی فاطمه .
یا حسین .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار