کد خبر: 728236
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
رئيس قوه قضائيه در جمع مسئولان عالي قضايي:
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه متأسفانه شاهد آن هستيم كه هنوز قلم مذاكرات خشك نشده برخي تفاسير ديگري مطرح مي‌كنند، گفت: اين افراد دم از رفع تحريم‌هاي تدريجي مي‌زنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه متأسفانه شاهد آن هستيم كه هنوز قلم مذاكرات خشك نشده برخي تفاسير ديگري مطرح مي‌كنند، گفت: اين افراد دم از رفع تحريم‌هاي تدريجي مي‌زنند.
به گزارش «جوان»، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در ابتداي جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با تشكر از حضور باشكوه مردم كشورمان در راهپيمايي روز قدس از اين روز به عنوان نماد استقامت ملت اسلامي در برابر ظلم ياد كرد و گفت: مردم مسلمان ايران با حضور باشكوه در راهپيمايي روز قدس صلابت و اقتدار خود را به تمام دنيا نشان دادند و بار ديگر مشخص شد كه با گذشت سال‌ها از زمان نامگذاري اين روز از سوي حضرت امام (ره) روز قدس همچنان طراوت و سرزندگي خود را حفظ كرده و مردم با نشاط و صلابت به آرمان‌هاي انقلاب پايبند هستند.
رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با تقدير از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و پايمردي آنان در به ثمر رساندن گام نخست مذاكرات افزود: زحمات خالصانه فرزندان اين مرز و بوم در تيم مذاكره‌كننده قابل احترام است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني تأكيد كرد: مذاكرات هسته‌اي در طول سال‌ها، فراز و نشيب زيادي داشت و به ويژه در دو سال اخير بسيار حساس بود اما با تلاش تيم مذاكره‌كننده گام اول آن به نتيجه رسيد و اميدواريم گام‌هاي بعدي نيز با استواري و پايمردي برداشته شود.
رئيس قوه قضائيه با تقدير و تشكر ويژه از مقام معظم رهبري در حمايت از تيم مذاكره‌كننده تصريح كرد: مقام معظم رهبري در طول مذاكرات با رهبري‌هاي داهيانه، تذكرات و رهنمودهاي مهم و تعيين خطوط قرمز همواره مسير گفت‌وگوها را روشن كردند.
آيت‌الله آملي لاريجاني همچنين با تقدير از تلاش‌ها و زحمات رئيس‌جمهور گفت: رئيس‌جمهور با تلاش و زحمات فراواني كه همه ما در جريان هستيم به خوبي توانست روند مذاكرات را به پيش ببرد و تيم مذاكره‌كننده نيز بارها متواضعانه اعلام كردند كه آنچه پيش آمده همه آنچه نبوده كه مي‌خواستيم اما نهايت تلاش‌مان بوده است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه «باب نقد و شفاف‌سازي درباره آنچه حاصل شده بايد باز باشد» گفت: نقد سازنده و شفاف به ما كمك مي‌كند كه بدانيم چه گام‌هايي برداشته‌‌ايم و اين گام‌ها چه نقص‌هايي دارد و آيا دقيقاً خطوط قرمز ترسيمي رعايت شده است يا نه؛اما قطعاً نقد و شفاف‌سازي با افترا و توهين متفاوت است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني اعمال فشار از طريق توهين و افترا و انتقادهاي سوء را خلاف شرع و قانون و مصلحت عمومي نظام دانست و تأكيد كرد: در حال حاضر به همدلي و همزباني و تلاش براي كمك به پيشرفت و آباداني كشور نياز داريم و البته گرچه باب نقد، باب صحيحي براي پيشرفت و كمك به دولت و قواي ديگر است اما نبايد آن را با افترا و توهين درهم آميخت.
رئيس قوه قضائيه افزود: ما تازه در مراحل اوليه هستيم و طرف‌هاي مذاكره‌كننده نيز افراد غداري هستند و مذاكره‌كنندگان و مسئولان بايد با رعايت خطوط قرمز در مراحل اجرايي كار هم مراقب باشند چراكه هنوز قلم مذاكرات خشك نشده برخي از تدريجي بودن رفع تحريم‌ها سخن مي‌گويند، البته صحبت‌‌هاي غربي‌ها با مصرف داخلي خود آنها براي ما مهم نيست اما بايد براي اجرايي شدن دقيق آنچه در متن توافق آمده است دقت نمود و همه بايد كمك كنيم كه اين توافق با جمع‌بندي دركشور مسير قانوني خود را طي كند تا نتايج حاصل شده به نفع كشور و ملت شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني مشكل عمده دستگاه قضايي را در بودجه و كمبود نيروي انساني دانست و با تأكيد بر ضرورت كمك دولت و مجلس براي رفع اين مشكلات گفت: يكي از ضروري‌ترين اقدامات براي كمك به قوه قضائيه، كمك به رفع مشكل زندان‌هاست كه قطعاً براي حفظ امنيت كشور لازم است چراكه طبيعتاً نمي‌توان مجرمان خطرناك، كلاهبرداران و قاتلان را در جامعه رها كرد.
رئيس دستگاه قضا خواستار كاهش حبس‌هاي غيرضروري از طريق اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس شد و تأكيد كرد: با دقت و ظرافت و رعايت موارد قانوني بايد از ماندن بيش از حد افراد در زندان و ظلم احتمالي به آنان در اين راه پرهيز كرد و در جرايمي كه به امنيت جامعه خدشه وارد نمي‌‌كند با برنامه‌‌ريزي و اعمال راهكارهاي مناسب از مجازات‌هاي جايگزين زندان استفاده كرد تا بار اضافي به دوش قوه قضائيه و سازمان زندان‌ها نيفتد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
مسلما هر گاه در مقابل دشمن کوتاه آمدیم ضربه خوردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار