کد خبر: 728006
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان:
مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان با بیان این که شورای نگهبان در جهت صیانت از آرا مردم وظیفه سنگینی بر دوش دارد، گفت: نظارت انقلابی و مطلوب مأموریت شورای نگهبان در انتخابات است.
بهروج

تیمور سپهوند، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم در نظام است که مطابق قانون اساسی وظایف خود را انجام می دهد.

وی نظارت انقلابی و مطلوب مأموریت شورای نگهبان در انتخابات بیان کرد و افزود: حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام مهم ترین وظیفه شورای نگهبان است.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با تأکید بر حفظ پایه های نظام عنوان داشت: باید پایه های نظام جهت خدمت به مردم جامعه حفظ شود.

سپهوند با اشاره به این که شورای نگهبان نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و هر انتخاباتی که تحت عنوان مراجعه به آراء عمومی و همه پرسی باشد را برعهده دارد، اظهار داشت: نظارت و بازرسی شورای نگهبان برای صیانت از آرای مردم و پاسداری از سلامت انتخابات است.

وی صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را مهم ترین رویکرد دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان بیان کرد و افزود: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت استصوابی است.

سپهوند خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات به استثنای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از ابتدا شروع انتخابات تا پایان انتخابات تأیید صحت انتخابات را برعهده دارد.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با اشاره به این که نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال 1359 به صورت رسمی کار خویش را آغاز کرد، یادآور شد: شورای نگهبان از سال 1359 تاکنون به بیش از سه هزار مصوبه مجلس شورای اسلامی در 9 دوره مجلس رسیدگی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب در سال 1379 دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان راه اندازی شده است، افزود: این دفاتر با هدف انجام دادن وظایف شورای نگهبان در استان ها و شهرستان ها راه اندازی شده است.

سپهوند ارائه آموزش های لازم جهت آشنایی ناظران با قانون انتخابات ونظارت بر انتخابات را از مهم ترین برنامه های  دفاتر نظارت بر انتخابات بیان کرد و عنوان داشت: تاکنون بیش از 12 هزار ناظرانتخاباتی در لرستان سازماندهی شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد ناظر لرستانی در انتخابات، دو هزار نفر در استان لرستان بانوان هستند.

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با اشاره به شکل گیری هیأت های نظارت در دفاتر نظارتی اظهار داشت: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات در مرکز استان پنج نفر و در شهرستان ها و بخش ها سه نفر عضو خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اعضای هیأت نظارت از بین آحاد مردم جامعه، روحانیون، دانشگاهیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انتخاب می شود.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار