کد خبر: 727901
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
یک دیپلمات سابق کشورمان گفت: پیام محرمانه عربستان هم به دست‌ ایران رسیده که در آن گفته‌اند، ما سوریه را رها می‌کنیم شما هم یمن را رها کنید.
تسنیم: صادق خرازی فعال سیاسی و دیپلمات سابق کشورمان طی سخنانی در شبکه خبر گفت: برخی روشنفکران ما امروز ناسزا می‌گویند که چرا از بشار اسد حمایت می‌کنید؟ حال اینکه بشار اسد محور مقاومت است.

وی افزود: خبر دارم که عربستان سینه خیز به سمت ایران می‌آید تا مشکلش را حل کند. پیام محرمانه آنها (عربستان) هم به دست‌ ایران رسیده است که در آن با کمال وقاحت می‌گویند، ما سوریه را رها می‌کنیم شما هم یمن را رها کنید.

دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه عربستان سعودی سینه خیز سوی ایران می آید و می‌خواهد مشکلش را حل کنیم، تصریح کرد: با ارتش اجاره‌ای، نیروی زمینی و خلبان اجاره‌ای که نمی‌توانند بجنگند. مگر ما جایی را گرفتیم که بخواهیم شل و سفت کنیم. مردم یمن و مردم سوریه حاکم هستند. تمام یمن در اختیار انصارالله و مردم این کشور است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بسیار پیچیده‌تر از مذاکرات نفت بود، اظهار داشت: ما در مذاکرات هسته‌ای در مقابل 6 کشور نشستیم اما در مذاکرات نفت در مقابل یک کشور گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: ما در مذاکرات هسته‌ای از خود مقاومت نشان دادیم و اقتدار امروز ما از همان مقاومت دیروز است.

خرازی تصریح کرد: غرب هیچ خدمتی به ما نکرده که ما بخواهیم به آنها امتیازاتی بدهیم. امروز اگر ایستادگی نکنیم فردا مقابل پیشرفت‌مان را هم خواهند گرفت.

سفیر سابق ایران در فرانسه، دانش هسته‌ای را یک دانش مادر در جهان دانست و گفت: غربی‌ها سعی دارند تا با سنگ‌اندازی‌هایی که می‌کنند ایران را از این دانش دور کنند تا خودشان به عنوان یک قدرت در جهان محسوب شوند.

وی به قدرت ایران درمنطقه اشاره و تاکید کرد: در هر جایی از منطقه اگر قرار باشد ترتیبات امنیتی را ترسیم کنند بدون حضور جمهوری اسلامی ایران این امر غیرممکن است.

خرازی ادامه داد: در آمریکا دو جریان فکری چپ و راست وجود دارد که متفکر جریان چپ برژینسکی است و متفکر جریان راست نیز کیسینجر است. هر دو آنها معتقد هستند 3 هزار میلیارد در خاورمیانه هزینه شد و 12 هزار کشته دادند که در نهایت ایران پیروز شد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی تصریح کرد: ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که حرف برای گفتن دارد و به عنوان ابرقدرت منطقه محسوب می‌شود و این امر به برکت ملت است.

خرازی خاطرنشان کرد: در تاریخ جنگ‌های ایران تنها جنگی که وجبی از خاک ایران را نداد، دفاع مقدس بود که با مقاومت مردم وجبی از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، استراتژی اصلی جمهوری اسلامی ایران را در خاورمیانه طوری طراحی کرده‌‌اند که توان قدرت بازدارندگی ایران را بالا ببرد.

خرازی با بیان اینکه ما باید قدر خودمان را بدانیم گفت: امروز قدرت از آن ماست زیرا غربی‌ها به ما نیاز دارند و این نیاز آنها باعث شده است تا با ما بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار