کد خبر: 727808
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
عراقي‌ها از 6 محور عمليات عليه تروريست‌ها را شروع كردند
يك روز پس از اينكه نيروهاي دولتي و مردمي عراق حلقه محاصره داعش در فلوجه را تكميل كردند، مقامات نظامي اين كشور از آغاز رسمي عمليات آزادسازي استان «الانبار‌» خبر دادند.
يك روز پس از اينكه نيروهاي دولتي و مردمي عراق حلقه محاصره داعش در فلوجه را تكميل كردند، مقامات نظامي اين كشور از آغاز رسمي عمليات آزادسازي استان «الانبار‌» خبر دادند. اين استان نقش ستون فقرات براي داعش دارد و پيروزي در آن به منزله خرد شدن پشتوانه اين گروه تروريستي خواهد بود.
به گزارش «جوان»، سرتيپ «يحيي رسول»، سخنگوي وزارت دفاع عراق روز گذشته در بيانيه‌اي تلويزيوني اعلام كرد: عمليات آزادسازي استان الانبار از صبح دوشنبه كليد خورد و نيروهاي مسلح، بسيج مردمي، عمليات ويژه، پليس فدرال و عشاير الانبار در آن مشاركت دارند و در حال پيشروي به سوي اهداف ترسيمي هستند. سخنگوي فرماندهي عمليات مشترك، سرتيپ «سعد» معن نيز پيش از اين اعلام كرد: فرماندهي عمليات مشترك عراق بيانيه مهمي در اين زمينه صادر كرده است.  اعلام رسمي عمليات آزادسازي استان الانبار پس از آن صورت گرفت كه نيروهاي بسيج مردمي و ارتش عراق از تسلط بر بخش شمالي شهر فلوجه يكي از مهم‌ترين شهرهاي اين استان خبر دادند. بخش‌هاي جنوبي، شرقي و غربي پيش از اين به كنترل نيروهاي عراقي درآمده بود. روز دوشنبه و همزمان با اعلام رسمي شروع عمليات آزادسازي الانبار، فلوجه از شش محور از سوي ارتش عراق بمباران شد. فارس عصر روز گذشته گزارش داد: پيشروي سريع نيروهاي عراقي در محور شمالي وشرقي و غربي شهر الفلوجه، ضمن شكستن خط اول دفاعي داعش، سبب قطع مسير ارتباطي الكرمه با فلوجه شد. يك افسر عراقي نيز اعلام كرد نيروهاي عراقي با كمك نيروهاي مردمي كارخانه توليد گچ و سيمان در فلوجه و چند مركز ديگر در اين شهر را آزاد كرده‌اند و در نخستين ساعات آغاز عمليات درگيري‌هاي شديدي با سلاح‌هاي سنگين و نيمه‌سنگين ميان ارتش و تروريست‌ها رخ داد كه موجب از پاي درآمدن دهها داعشي و فرار ديگر داعشي‌ها به داخل شهر شد. در همين حال، از تمامي ساكنان اين شهر خواسته شده مناطق خود را براي تسهيل انجام عمليات، ترك كنند.   فرماندهان عراقي اولين مرحله از آزادسازي استان بزرگ الانبار را تسلط بر فلوجه واقع در 50 كيلومتري غرب بغداد تعريف كرده‌اند. «كريم النوري‌» سخنگوي نيروهاي بسيج مردمي عراق گفت: شهر فلوجه كليد آزادسازي استان «الانبار‌» و پايگاه اصلي داعش در اين استان است. همزمان با محور فلوجه نيروهاي عراقي تلاش مي‌كنند حلقه محاصره رمادي را نيز تنگ‌تر كنند و مقامات عراقي از پيشروي در نزديكي اين شهر خبر دادند. يك فرمانده عراقي در اين باره به خبرگزاري فرانسه گفت: نيروهاي امنيتي توانستند به پيشروي خود در استان الانبار واقع در غرب ادامه داده و مناطق البوشجل و الشيحه را نزديك خالديه و حدفاصل صقلاويه و رمادي آزاد كنند. وي ادامه داد: محاصره تروريست‌هاي داعش در شهر اشغال شده فلوجه به ثمربخش بودن اين عمليات كمك شاياني كرد.  در مقابل داعش براي كاستن از فشار حملات نيروهاي عراقي با استفاده از موشك‌ها، خودروهاي بمبگذاري شده و خمپاره‌ها به شهرستان الخالديه از تمامي محورها حمله كرد. به گفته ابراهيم الفهداوي، رئيس كميته امنيتي در اين شهرستان اعلام كرد كه اين حمله از دو محور «‌الحصيبه» در شرق و «‌ابوفليس‌» در مجاورت رود فرات و منطقه الفلاحات و شهر الحبانيه صورت گرفت اما نيروهاي عراقي و داوطلبان مردمي مانع اين حملات شدند. وي گفت: داعش تلاش مي‌كرد از طريق رود فرات با قايق‌ها نفوذ كند اما دهها تن از آنها در حملات ارتش كشته شدند.  علاوه بر اين يكسري انفجارهاي بزرگ شب يك‌شنبه بغداد را لرزاند كه بر اثر آن 35 نفر جان خود را از دست دادند و نزديك به 100 نفر ديگر مصدوم شدند. گروه تروريستي داعش هر وقت تحت فشار قرار مي‌گيرد، سعي مي‌كند با انجام اينگونه بمبگذاري‌ها شكست‌هاي خود را تحت‌الشعاع قرار دهد.

   اف16‌ها سرانجام رسيدند

سرانجام چهار فروند از جنگنده‌هاي اف 16 خريداري شده دولت عراق، وارد پايگاه هوايي «بلد» در شمال بغداد شدند. امريكا پيش از اين هربار به بهانه‌اي از ارسال اين جنگنده به بهانه‌هاي مختلف خودداري مي‌كرد. مقامات عراقي اعلام كردند رسيدن اين جنگنده‌ها نقش مهمي در تغيير و تحولات ميداني خواهد داشت. خالد العبيدي وزير دفاع عراق شب گذشته با اشاره به اينكه «نشانه‌هاي پيروزي بر داعش در جبهه‌هاي جنگ نزديك است و به‌زودي اخباري از آزادسازي مناطق جديد مخابره خواهد شد»، تأكيد كرد: «نيروي هوايي در نبردهاي آينده نقش حياتي ايفا خواهند كرد. نيروي هوايي شاهد تحول مهمي در ماه‌هاي آينده خواهد بود و كليد پيروزي بر تروريسم مي‌شود.‌» انور حمد امين فرمانده نيروي هوايي عراق هم در همان روز اعلام كرد: «ورود جنگنده‌هاي اف16 و عملياتي شدن آنها نقش زياد و مؤثري در جنگ با داعش ايفا خواهد كرد.»

   عبادي: از داعش انتقام مي‌گيريم

نخست وزير عراق با اشاره به اينكه جنايات تروريست‌ها عليه افراد غيرنظامي بي‌گناه نمي‌تواند تأثيري بر اراده مبارزه با تروريسم ايجاد كند، وعده داد نيروهاي عراقي در عرصه‌هاي نبرد جواب تكفيري‌ها را بدهند. به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه المسله، حيدر عبادي نخست وزير عراق و فرمانده كل نيروهاي مسلح اعلام كرد: ما جنايتكاران داعش را در عرصه‌هاي نبرد مجازات خواهيم كرد و جنايات آنها در حق افراد بي‌گناه هرگز سبب سست شدن عزم و اراده ما نخواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ىار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
باا مىدحق
ىار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
باا مىدحق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار