کد خبر: 727398
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
شركت‌كنندگان در يك مسابقه سوژه جديد شبكه‌هاي مجازي شدند
كليپي كوتاه از يك مسابقه تلويزيوني در شبكه‌هاي مجازي در حال دست به دست شدن است، كليپي كه به سرعت به رسانه‌ها هم راه پيدا كرده و نشان‌دهنده وضعيت نگران‌كننده‌ دانش و اطلاعات عمومي در كشورمان است.
محمدصادق عابديني
كليپي كوتاه از يك مسابقه تلويزيوني در شبكه‌هاي مجازي در حال دست به دست شدن است، كليپي كه به سرعت به رسانه‌ها هم راه پيدا كرده و نشان‌دهنده وضعيت نگران‌كننده‌ دانش و اطلاعات عمومي در كشورمان است.
مسابقه تلويزيوني ثانيه‌ها كه با اسلوب برنامه خاطره‌انگيز «مسابقه هفته» اجرا مي‌شود، به محلي براي سنجش ميزان اطلاعات و دانش شهروندان ايراني در دهه 90 تبديل شده است. اخيراً كليپ كوتاهي از يكي از اجراهاي مسابقه «ثانيه‌ها» منتشر شده كه حضار در مسابقه نمي‌توانند به سؤالات بسيار ساده‌اي كه مجري طرح مي‌كند، پاسخ صحيح بدهند و جواب‌هايشان آنقدر از اصل ماجرا دور است كه مجري نمي‌تواند ميزان تعجب خود را پنهان كند. برخي از سؤالات و پاسخ‌هاي اين مسابقه كه به سوژه‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شده، به اين شرح است: كاردان(مجري برنامه): كدام مجلس انقراض سلسله قاجاريه را تصويب كرد؟ خانم شماره 10: مجلس خبرگان... ؟! كاردان: خبرگان! ميگم سلسله قاجاريه! خانم شماره 10: مجلس شوراي اسلامي... ؟!
كاردان: دو كشور همسايه ايران كه با درياي خزر هم‌مرز هستند؟
خانم شماره 4: تركيه و عربستان... !
كاردان: چه كسي كودتاي 3 اسفند 1299 را انجام داد؟ خانم شماره 6: شهيد مدرس... كاردان: شهيد مدرس!!! خانم شماره 6: ميرزاي شيرازي؟!
جالب است كه همه اين افراد داوطلبانه و با پرداخت هزينه در مسابقه شركت كرده‌اند! داريوش كاردان معتقد است بايد براي اين مسابقه امتحان ورودي گذاشت، وي طي مصاحبه‌اي مي‌گويد: گاهي متأسف مي‌شوم، چون يك بيت شعر از حافظ مي‌خوانم، مي‌پرسم از كيست، شركت‌كننده پاسخ مي‌دهد سهراب سپهري! يا يك شعر نو مي‌خوانم و مي‌پرسم، مي‌گويند خاقاني! اين نشان مي‌دهد ما چقدر از فرهنگ و ادبيات خودمان دور شده‌ايم. اميدوارم اين مسابقه به زودي به مسابقه متفاوتي تبديل شود و حتي بتوانيم براي ورود به آن آزمون بگذاريم تا هر كسي نتواند در آن شركت كند. يعني از يك سطح علمي يا از نمره‌اي به بالا بتوانند در آن شركت كنند و اگر ادامه پيدا كند، خيلي جذاب مي‌شود. به نظر مي‌رسد كاهش شديد ميزان مطالعه در كشورمان ديگر از گزارش‌هاي رسانه‌اي و اعلام آمار و ارقام گذشته و اكنون شاهد آثار اين فاجعه هستيم. در صورتي كه هر روز با افزايش دسترسي و تبادل اطلاعات به وسيله ابزاري مانند گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه و اينترنت روبه‌رو هستيم، بالا بودن ميزان استفاده‌هاي تفريحي و سرگرم‌كننده از اين ابزار‌هاي تكنولوژيك خود عاملي بر كاهش ميزان مطالعه و در نتيجه پايين آمدن سطح دانش عمومي شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
خود کرده را تدبیری نیست . چند میلیون تحصیلکرده های دانشگاهی داریم؟باید فکری ...کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار