کد خبر: 727300
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
بیش از یک ماه از بازداشت معاون اجرایی احمدي‌نژاد می گذرد و هنوز مقام های مسئول قضایی اظهار نظری درباره اتهام های حمید بقایی به میان نیاورده اند.

روزنامه قانون: بیش از یک ماه از بازداشت معاون اجرایی احمدي‌نژاد می گذرد و هنوز مقام های مسئول قضایی اظهار نظری درباره اتهام های حمید بقایی به میان نیاورده اند.

تنها سخنی که از زبان مسئولان قضایی جاری شده است تايید خبر بازداشت بود که در 18 خرداد ماه جاری از سوی محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا اعلان شد. از آن‌روز تا کنون بازار گمانه‌زنی‌ها درباره پرونده بقایی در رسانه های غیر رسمی و شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است.

جدیدترین اظهار نظرها در 18 تیرماه از سوی یک مقام مسئول در نهاد ریاست جمهوری بیان شد و رنگ و بوی جدیدی به این پرونده داد.

فاجعه‌اي بزرگ‌تر از پرونده زنجاني!؟

سخنان رئیس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری حکایت از آن دارد که معاون احمدی نژاد پرونده قطوری از تخلفات مالی دارد.

پرونده‌ای که به قول اشرفی اصفهانی شاید سال‌ها زمان ببرد تا ابعاد آن مشخص شود. اگر این سخنان اشرفی اصفهانی از سوی مقام های قضایی تائید شود، می‌توان گفت بزرگترین پرونده فساد مالی حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد در حال حاضر در حال بررسی است.

 پرونده‌ای که شاید وسعت و دامنه آن به مراتب بیشتر از اختلاس ها و دزدی های بابک زنجانی باشد و چه بسا عمق فاجعه دامنگیر شخص احمدی نژاد هم شود . رئیس جمهور پیشینی که هم اکنون معاون اولش نیز به اتهام های مالی در بند است.

پرونده‌هاي متعدد دولت قبل

حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در افشاگری خود ، به نقل از یک مقام مسئول امنیتی تاکید کرد که بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و نزدیک به 10 کشور خارجی سرمایه گذاری کرده است. وي طی یکی دوسال اخیر مواضع تندی را علیه دولت احمدی نژاد گرفته و آن‌طور که می گوید پرونده‌های متعددی از تخلفات مقامات این دولت را بررسی کرده و همچنین در دست بررسی دارد.

 وی در ضیافت افطارمجمع آذری های مقیم تهران با اشاره به حبس محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد گفت: «پریروز یکی از مسئولان امنیتی کشور در جلسه ما توضیح داد که بقایی در 10 کشور سرمایه گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم؟!»

احمدي‌نژاد مملكت را به‌هم ريخت

او سپس ادامه داد: «آن دولت مدعی بود که پاکدست‌ترین دولت هاست . واقعا شرم آور است. واقعا شرم آور است. دولت‌های قبل، دولت اصلاحات، دولت هاشمی رفسنجانی آن‌همه خدمات در کشور انجام دادند و هیچ ادعایی نکردند.»اشرفی اصفهانی در ادامه شخص احمدی نژاد را خطاب قرار داد و گفت که «این آقا مملکت را به هم ریخت و همه را زیرو رو کرد و ارزش‌ها را پایمال کرد و آن‌همه بردند و خوردند و غارت کردند آن‌وقت می گوید من پاک‌ترین دولت‌ها هستم.»

افشاگري هاي اشرفي‌اصفهاني

اشرفی اصفهانی در اسفند سال گذشته در گفت‌وگو با فارس، دولت احمدی‌نژاد را آلوده‌ترین دولت بعد از انقلاب خوانده‌ و گفته بود:« نوبت بگم‌بگم‌های ماست»اشرفی اصفهانی همچنین در گفت و گو با روزنامه شرق از  ارجاع «800 پرونده که عمده آنها مربوط به دولت نهم و دهم است به رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری » خبر داده و از صدور حکم انفصال دائم از خدمت برای یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد خبر داده بود.

کسی که با تخلفات گسترده حقوق دریاقتی خود را از 15 میلیون به چهل ميلیون در ماه رسانده بود.» او همچنین سال گذشته خبر انفصال از خدمات اداری حمید رسایی به اتهام تخلفاتی که در دوران مدیر کلی اداره ارشاد استان قم مرتکب شده بود را افشا کرد که با جنجال بسیاری مواجه شد.

هر چند اشرفی اصفهانی تاکید کرد قصد افشای نام رسایی را نداشته و پس از اینکه این نماینده مجلس نزدیک به احمدی نژاد، اشرفی اصفهانی و همچنین وطنی شوهر خواهر آقای روحانی را به برای نزدیکان احمدی نژاد متهم کرد از او نام برده است.

در این ماجرا حمید رسایی به پنج سال انفصال از خدمات دولتی و یکی دیگر از نمایندگان جنجالی مجلس که به توهین ورزی شهره است به 10 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند. به گفته اشرفی اصفهانی همین احکام برای اینکه این دو دیگر نتوانند در انتخابات پیش روی مجلس کاندیدا شوند کافی است.

 باتوجه به این که اشرفی اصفهانی درمصاحبه با فارس اعلام کرده بود که افشاگری های اصلی برای سال 94 مانده است بنابراین بایدانتظارداشت آنچه وی درباره بقایی گفت حلقه ای از افشاگری هاست که تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت و چه بسا دامن شخص محمود احمدی نژاد را هم بگیرد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
4
2
آيا فساد يك نفر در دولت راستگويان به به حسن روحاني ارتباطي دارد ؟اگر پاسخ منفي است پس چر هر كسي در دولت قبلي تخلفي داشته به احمدي نژاد منتسب ميكنيد؟نه در دنيا و نه در آخرت كسي را به جاي كس ديگر مجازات نمي كنند.اين نهايت نا جوانمردي است كه بگوئيد فلان رفته گر در دولت فلاني فلان كار را كرده مگر اينكه در انجام آن شريك بوده باشند.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
4
2
از شما بعید است که حرفهای یک نفر را بعنوان سند منتشر کنید هر چند پاراگراف آخر نشان میدهد ایشان دقیقاٌ برای انتخابات سال جاری این حرفها را میزند
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
4
4
نامردي هم حدي دارد اين همه خدمات احمدي نژاد را ناديده ميگيريد ولي تخلف كسي كه هيچ ربط سببي و نسبي به احمدي نژاد نداره به او نسبت مي دهيد.شما كامنت مرا چاپ هم نكنيد عامه مردم با بصيرت تر از خواص بي بصيرتي ....هستند
آدم بد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
4
1
....متاسفم.
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
5
نمي گويم دولت احمدي نژاد هيچ تخلفي صورت نگرفته است ولي تمام اين كينه ها از آنجا شروع شد كه او گفتمان انقلابي و ساده زيستي و كار و تلاش را رايج كرد . او در سياست خارجي آمريكا و رژيم صهيونيستي را زير سوال مي برد ولي اين ها آمريكا را كدخدا مي دانند و آرزوي بازگشايي لانه جاسوسي آمريكا را دارند . يكي از آرزو ها... تاسيس دانشگاه انگليسي زبان است .!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
4
چرا این همه از کرسنت می گویند اما ... ورود پیدا نمی کند. از خدا بترسید و این همه ظلم به دکتر احمدی نژاد نکنید و تهمت نزید.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
2
زنده باد احمدی نژاد و طرفداران با بصیرتش.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
2
اگر احمدي نژاد نقاب از چهره بعضي ها نمي كشيد نسل سومي ها بايد شاهد حكومت سلطان ... اول مي بودند. سر چشمه دشمني با احمدي نژاد از همان خاندان ورشكسته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار