کد خبر: 727212
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی مازندران خبر داد:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از تجهیز کتابخانه‌های پایگاه‌های بسیج روستاهای طرح بسیج همگام با کشاورز در این استان خبر داد و گفت: 500 پایگاه‌ بسیج در روستای مازندران که در این طرح مشارکت دارند، تجهیز می‌شوند.
محمدعلی امامی اظهار کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز به دنبال تحقق دو هدف اصلی یعنی رسیدن به امنیت غذایی و محصول سالم است.

وی افزود: معتقدیم برای رسیدن به اهداف بیان شده باید زمینه‌های علمی و آموزشی را فراهم کنیم، لذا در گام نخست نسبت به آموزش کارشناسان طرح با برگزاری چندین جلسه تخصصی با به کارگیری استادان مجرب کشوری و استانی  اقدام کردیم و در حال حاضر تجهیز کتابخانه‌های پایگاه‌های روستاهای طرح بسیج همگام با کشاورز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه 500 روستا از مازندران در اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز مشارکت دارند، لذا تمامی کتابخانه‌های بسیج این روستاها به کتاب‌های تخصصی حوزه کشاورزی برنج، گندم و مرکبات در مراحل کاشت، داشت و برداشت مجهز می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه کتاب‌های موجود، مورد تایید مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: این کتاب‌ها همراه با نرم‌افزارهای آموزشی است تا علاقمندان بتوانند از آموزه‌های تصویری نیز در تولیدات کشاورزی بهره ببرند.

امامی گفت: در بخش تولید کشاورزی رویه سنتی همچنان حرف اول را می‌زند؛ کاشت، داشت و برداشت سنتی موجب می‌شود تا در مقدار برداشت محصول دچار کمبود شویم در صورتی که با رعایت برخی از اصول تولید کشاورزی می‌توان هر سال بیش از مقدار سال قبل برداشت محصول داشته باشیم که ادامه این روند امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال بیشتر را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در طرح بسیج همگام با کشاورز به این موارد توجه شده و در رفع یا کاهش آن از تولیدات کشاورزی سیاست‌گذاری شده است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد کاهش مسائل پیش روی کشاورزی مازندران باشیم و به سمت کاهش فاصله کشاورزان نمونه و سنتی برویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر