کد خبر: 726656
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
مدیرعامل متروی تهران و حومه از تکمیل متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن امکان جابه جایی روزانه ۳ میلیون مسافر فراهم می‌شود.
فارس: هابیل درویشی امروز در نشست با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص بررسی روند پیشرفت اتصال متروی تهران به فرودگاه مهرآباد، اظهارداشت: متروی تهران در حال حاضر 200 کیلومتر خط در حال احداث دارد که 100 کیلومتر آن درون شهری است و از این 100 کیلومتر بخشی از آن خط متروی مهرآباد است.

وی با بیان اینکه طول خط متروی مهرآباد بیش از 2 کیلومتر است، اظهارداشت: در این خط با احتساب ایستگاه مبداء، 4 ایستگاه طراحی شده است که مسافران می‌توانند از داخل فرودگاه بلافاصله وارد خط مترو شوند.

مدیرعامل متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه قطارهای خط متروی مهرآباد مخصوص جابجایی مسافر طراحی شده است، گفت: مبلمان این قطارها ویژه مسافر و توشه همراه است؛ این قطارها در واگن‌سازی تهران تولید شده و در حال حاضر تولید آن به پایان رسیده و در مرحله تست قرار دارد.

درویشی با بیان اینکه تونل‌های مسیر متروی مهرآباد 100 درصد اجرا شده است، گفت: سازه‌های ایستگاه نیز 100 درصد تکمیل شده است و در کل پیشرفت فیزیکی پروژه 85 درصد است و 15 درصد باقیمانده شامل نازک‌کاری و نصب تجهیزات است.

مدیرعامل متروی تهران و حومه تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه پروژه متروی مهرآباد به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه قطارهای این خط امکان تردد بدون راننده را هم دارد، گفت: این خط مترو در ادامه مسیر خط 4 متروی تهران است که بعد از ایستگاه متروی میدان آزادی، در ایستگاه متروی بیمه شاخه فرعی داشته و مسافران می توانند با تغییر سکو وارد خط متروی مهرآباد شوند.

درویشی با بیان اینکه هزینه پروژه حدود 400 میلیارد تومان توسط شهرداری تأمین شده است، گفت: هم‌اکنون در حال مشخص کردن نقاط خروجی هستیم.

* اتصال متروی مهرآباد به فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل متروی تهران و حومه گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در اینده، این خط مترو از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) متصل شود.

* تکمیل متروی فرودگاه امام خمینی (ره) از ایستگاه حرم مطهر تا پرند با اعتبار 300 میلیارد تومان

درویشی اظهارداشت: متروی فرودگاه امام خمینی (ره) از حرم مطهر ایشان تا ایستگاه پرند حدود 52 کیلومتر است و هم‌اکنون 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه دولت قبلی اعتبار خاصی به این پروژه اختصاص داد، گفت: برای تکمیل این پروژه لازم است 300 میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص یابد.

وی یادآور شد: دولت قبل 120 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داد، گفت: زیرسازی متروی فرودگاه امام به پایان رسیده و 17 کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

* افتتاح دو خط متروی تهران تا پایان سال 95

مدیرعامل متروی تهران و حومه اظهارداشت: در حال حاضر روزانه 3 میلیون مسافر توسط متروی تهران جابجا می‌شود.

وی افزود: در اینده نزدیک خط 3 متروی تهران به طول 37 کیلومتر از شهرک قائم در شمال تهران تا کمربندی آزادگان افتتاح می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل خط متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 95 رقم جابجایی روزانه مسافر توسط متروی تهران به 9 میلیون نفر افزایش یابد.

درویشی اظهارداشت: با اجرای پروژه متروی مهرآباد روزانه 30 هزار نفر مسافر در این خط امکان جابجایی دارند ضمن آنکه تلاش کردیم ایستگاهی نیز در داخل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران احداث کنیم تا کارمندان هما نیز بتوانند از این خط مترو استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار