کد خبر: 726481
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مدیر عامل آبفاراستان کرمانشاه از مشکل کمبود آب در ۵۱۴ روستای استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌ شوند.

ایرج شهبازی گفت: هم‌ اکنون دو هزار و ۸۸۹ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که دو هزار و ۶۰۵ روستای آن دارای سکنه است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه از روستاهای دارای سکنه بیش از یک هزار و ۳۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند گفت: هم‌ اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی در استان هستند.

وی در خصوص روستاهای دارای مشکل در حوزه آب و فاضلاب نیز گفت: در حال حاضر ۵۱۴ روستای استان با مشکل آب مواجه هستند و تحت پوشش بودن به معنای نداشتن مشکل نیست.

شهبازی افزود: از روستاهایی که با کمبود آب مواجه هستند ۲۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی شده و مابقی نیاز به آبرسانی سیار ندارند اما از منابع آب پایداری نیز برخوردار نیستند.

مدیر عامل آبفاراستان کرمانشاه پراکندگی جمعیت در روستاها را از مهمترین چالش های خدمات رسانی در حوزه آب و سایر حوزه های خدماتی دانست و گفت: متاسفانه منابع آبی در روستاها در حال از بین رفتن است به نوعی که برای مثال در منطقه فیروز آباد ۵۱ روستا به یک چاه آبرسانی می شود و چنانچه منابع موجود نیز دچار مشکل شود، منبع جایگزینی در این مورد وجود ندارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار