کد خبر: 726424
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
قرار است امروز «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، و «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی وی، به جمع مذاکره کنندگان اضافه شوند.
مهر: یک رسانه غربی با اشاره به آغاز روند بازگشت وزیران خارجه کشورههای غربی به وین اینطور تحلیل کرد که بازگشت آنها برای نهایی کردن توافق با ایران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نظر می‌رسد وزیران خارجه به وین می‌روند، تا در تلاشی نهایی برای رسیدن به «موفقیت عظیم دیپلماتیک به فرجام رساندن توافق اتمی» شرکت کنند.

قرار است امروز «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، و «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی وی، به جمع مذاکره کنندگان اضافه شوند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در بیانیه‌ای گفته است روز یک‌شنبه به پایتخت اتریش می‌رود تا در گفتگو با وزیران خارجه هفت کشور شرکت کند.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی گفته‌اند «جان کری» و «محمد جواد ظریف» وزیران خارجه آمریکا و ایران، روز شنبه دو بار به دیدار هم رفتند.

در همین رابطه رویترز از قول مقامات غربی و ایرانی گفته است نشانه‌هایی از «سازش» در مورد یکی از مهم‌ترین موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات به چشم خورده است: دسترسی به سایت‌های ایران برای نظارت بر آنها.

ظاهرا نشانه‌هایی نیز در مورد حل مسئله ذخایر اورانیوم غنی‌شده وجود دارد. رویترز مدعی است که تهران و قدرت‌ها بر سر انتقال آن به خارج به توافق رسیده‌اند.

روز جمعه خبرگزاری روسی «تاس» نیز از قول یک دیپلمات ایرانی در هیئت مذاکره‌کننده، مدعی شده بود تهران و شش قدرت، بر سر انتقال ذخیره اورانیوم غنی‌شده به روسیه توافق کرده‌اند.

رویترز از قول مقام‌های رسمی می‌گوید هنوز پرسش‌هایی از جمله در مورد نحوه تعلیق تحریم‌های سازمان ملل مانده که به احتمال زیاد رئیسان دستگاه دیپلماسی قدرت‌های جهانی در وین، در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.

عباس عراقچی، عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران، روز شنبه گفته بود اگرچه «بسياری از مسائل اختلافی» درباره نحوه رفع تحريم‌ها عليه ايران حل شده‌، اما «چهار پنج موضوع مهم» همچنان باقی مانده است.

این وضعیت در حالی است که عصر روز گذشته آسوشیتدپرس مدعی شده بود ایران و ۱+۵ در مورد نحوه لغو تحریم ها به توافق رسیده اند اما این موضوع تکذیب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار