فرزاد رستمی در جمع خبرنگاران افزود : پروژه راه آهن بوشهر – شیراز ، 18 قطعه دارد که 12 قطعه آن مربوط به استان بوشهر است و عملیات اجرایی دو قطعه آن که آغاز شده بود، تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی مسیر در این پروژه برعهده وزارت نفت است تصریح کرد: در این شرایط با توجه به محدودیت اعتباری امکان اجرا و تکمیل پروژه وجود ندارد.
رستمی گفت: برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز به طول 630 کیلومتر سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: فاز مطالعاتی آزاد راه بوشهر - شیراز آغاز شده و اجرای آن منوط به حضور سرمایه گذار است.
رستمی افزود: سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه آزاد راه بوشهر - شیراز هزار و 600 تا هزار و 700 میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون سرمایه گذار برای اجرای این پروژه مشخص نشده است
وی گفت: با توجه به تاکید وزارت راه و شهرسازی 70 درصد پروژه به وسیله بخش خصوصی و 30 درصد از سوی بخش دولتی باید انجام شود.
رستمی در خصوص باند دوم محور دالکی - کنار تخته نیز گفت: محور دالکی - کنارتخته شریانی ترین راه خروجی استان بوشهر به مرکز کشور است که عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار به زودی با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه این محور دارای 18 کیلومتر طول است افزود: با اتمام این طرح که به مدت سه سال اجرا می شود خطرات محور دالکی به کنار تخته برطرف می شود.