کد خبر: 726338
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از عدم تأمین اختصاص اعتبار و محدودیت های مالی و فقدان امکان اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز خبر داد.

فرزاد رستمی در جمع خبرنگاران افزود : پروژه راه آهن بوشهر – شیراز ، 18 قطعه دارد که 12 قطعه آن مربوط به استان بوشهر است و عملیات اجرایی دو قطعه آن که آغاز شده بود، تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی مسیر در این پروژه برعهده وزارت نفت است تصریح کرد: در این شرایط با توجه به محدودیت اعتباری امکان اجرا و تکمیل پروژه وجود ندارد.

رستمی گفت: برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز به طول 630 کیلومتر سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: فاز مطالعاتی آزاد راه بوشهر - شیراز آغاز شده و اجرای آن منوط به حضور سرمایه گذار است.

رستمی افزود: سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه آزاد راه بوشهر - شیراز هزار و 600 تا هزار و 700 میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون سرمایه گذار برای اجرای این پروژه مشخص نشده است

وی گفت: با توجه به تاکید وزارت راه و شهرسازی 70 درصد پروژه به وسیله بخش خصوصی و 30 درصد از سوی بخش دولتی باید انجام شود.

رستمی در خصوص باند دوم محور دالکی - کنار تخته نیز گفت: محور دالکی - کنارتخته شریانی ترین راه خروجی استان بوشهر به مرکز کشور است که عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار به زودی با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این محور دارای 18 کیلومتر طول است افزود: با اتمام این طرح که به مدت سه سال اجرا می شود خطرات محور دالکی به کنار تخته برطرف می شود.


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
خط دوم مسیر راه آهن اهواز بندرامام به طول 110کیلومتر درسال 93 آغاز و درسال 95طی دوسال با اعتبار 150 میلیاردتومان به بهره برداری رسید . لذا مسیر ریلی ساحلی بندرامام بوشهر تنها حدود 200 کیلومتر آن در محدوده استان بوشهر و حدود 120 کیلومتر آن در محدوده استان خوزستان است که دویست کیلومتر آن فقط با اعتباری حدود 300 میلیارد تومان تکمیل می شد. و 120 کیلومتر آن با اعتبار خوزستان درمدت کمی به بهره برداری می رسید. وبا توجه به اینکه راه آهن خوزستان درحال نوسازی وتوسعه به استان اصفهان و کشورهای خارج است از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار