کد خبر: 726324
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: دولومیت به عنوان سنگ لاشه از مهمترین ذخایر معدنی استاناست که با استحصال و تجزیه این سنگ با فناوری بومی، منیزیم استخراج می شود.

سید نعیم امامی گفت: واحد تولید منیزیم از سنگ لاشه 'دولومیت'، امسال در شهرک صنعتی شهر گندمان بهره برداری می شود.

وی گفت: این واحد ظرفیت تولید سالانه یکهزار تُن منیزیم را دارد.امامی تصریح کرد: هم اینک 187 معدن در چهارمحال و بختیاری فعال است که زمینه اشتغال یکهزار و560 نفر را فراهم کرده است.وی افزود: معادن فعال استان شامل معدن سنگ تزئینی، سنگ لاشه،سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و تولید مواد اولیه سیمان است.

امامی افزود: مجوز اولین واحد 'سنگ آهک هیدارته' در روستای 'دزک' شهرستان کیار با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال و اشتغال 300 نفر اخذ شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک بیش از یکهزار واحد صنعتی وتولیدی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بالای 200 واحد از آنها تعطیل است.وی، سرمایه واحدهای تولیدی و صنعتی این استان را 15 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی اشتغال این واحدها 15 هزار نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: فاز احیای کارخانه فولاد استان امسال بهره برداری و افتتاح می شود و فاز تولید آهن اسفنجی آن نیز نیمه دوم امسال با انتخاب پیمانکار شتاب گرفته و سال آینده بهره برداری می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار