کد خبر: 726320
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پلاستیک در کرج خبر داد.

علیرضا رحیمی از بهره‌برداری از کارخانه بازیافت زباله‌های پلاستیکی در کرج خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه دفن سنتی این نوع زباله‌ها متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در حال حاضر ردپای مواد پلاستیکی در محصولات مکانیکی و الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، لوازم خانگی و تولیدات صنعتی کاملا مشهود و ملموس است و اخیرا در صنایع بسته‌بندی نیز جای کارتن یا کاغذ را گرفته که با ورود گسترده آن به زندگی شهروندی، حجم قابل توجهی از زباله‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در کلانشهر 2 میلیون نفری کرج چنانچه تدابیر مناسبی جهت بازیافت صورت نگیرد کرج با چالش‌های مخرب زیست محیطی رو به رو می‌شود بنابراین، راه‌اندازی خط تولید بازیافت مواد پلاستیکی ضرورت انکارناپذیری بود که تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود.

رحیمی افزود: این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و در راستای پیاده‌سازی مبانی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد شهری تا پایان سال‌جاری در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ضمن ایجاد درآمدهای پایدار، به حفظ و توسعه محیط زیست سالم کمک می‌کند و تا حد زیادی از دفن سنتی و بعضا غیربهداشتی زباله‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این کارخانه، حدود 50 درصد زباله‌های جامد کارخانه کمپوست که عموما شامل مواد پلاستیکی می‌باشند، طی فرآیندی تبدیل به سوخت مایع خواهند شد؛ لذا با این روش از دفن بخشی از زباله‌ها جلوگیری خواهد شد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهنواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
0
من معلم شیمی هستم چند وقتیه به فکر راه اندازی کارخانه بازیافت پلاستیک و تولید به صورت گرانول میباشم . لطفاً راهنمایی کنید چقدر هزینه لازم است برای این کار. و اصلاً ایا در توان من خواهد بود یا خیر؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار