کد خبر: 726317
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
با توجه به نیاز استان در آینده نزدیک کارگاه فراوری سنگ مرمر در قروه راه اندازی می شود.

سرپرست مجتمع معادن شهرستان قروه در جریان بازدید خبرنگاران از معدن سنگ مرمر شوراب قروه گفت: معادن قروه به دلیل تنوع رنگی و جنسی یکی از بهترین معادن سنگ در استان و سطح کشور است و برنامه ریزی برای بهره برداری از این ظرفیت امری ضروری است.

سید شهاب گوهری گفت: در معدن سنگ مرمر شوراب قروه در بستر ایجاد اشتغال برای هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

سيد شهاب گوهری افزود : ۷۰ درصد از نیروهای شاغل در این معدن بومی استان و ۳۰ درصد نیروهای متخصص آن را بنا به نیاز از سایر استان‌ ها تامین می شوند.

سرپرست مجتمع معادن قروه گفت : ظرفیت اسمی سالانه معدن سنگ مرمر قروه ۹ هزار تن است و این امر نشان از ظرفیت این معدن برای توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی است.

سيد شهاب گوهری ادامه داد: ذخیره کنونی معدن سنگ مرمر شوراب قروه ۸۰ هزار تن است که برداشت و فرآوری و صادرات آن در اقتصاد منطقه تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست مجتمع معادن قروه گفت : در حال حاضر به دلیل مشکلات و تحریم‌ ها سنگ مرمر تنها به کشور چین صادر می‌ شود و سنگ استخراج شده در درجات مختلف و با تنوع بالا به مصرف داخلی می‌ رسد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار