کد خبر: 726308
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
مدیر کل گمرکات استان مرکزی از صادرات 130 هزار و 134 تن کالا به ارزش 105 میلیون و 770 هزار و 621 دلار در سه ماه نخست سال جاري از گمرکات این استان به خارج از کشور خبر داد.

مهدی میراشرفی مقصد این کالاهای صادراتی را کشورهای افغانستان، آذربایجان، مصر، هند، ترکیه، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، پاکستان، عراق، گرجستان، ارمنستان، سوریه، فرانسه، ایتالیا و رومانی اعلام کرد.

وی گفت: صادرات کالا از استان مرکزی به کشورهای دیگر نسبت به سال قبل از آن به دلیل انجام امور کارنه تیر در گمرکات مرزی هشت درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی عمده کالا های صادر شده در این مدت را انواع گل های آپارتمانی، ماهیان زنده زینتی و لوازم آکواریوم، گاز سی فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه، سیلندر خالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، انواع محصولات شیمیایی، کاشی و سرامیک، انواع عایق های حرارتی و رطوبتی، کشمش، سنگ ساختمانی کارشده، انواع لوله، کود شیمیایی، رنگ صنعتی، سیمان، عسل و کمباین عنوان کرد.

میر اشرفی افزود: همچنین در این مدت 26 هزار و 394 تن انواع کالا به ارزش 56 میلیون و 565 هزار و 842 دلار به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 45 درصد افزایش یافته است.

وی لامپ کم مصرف، نخ شیشه ای صنعتی، قطعات ماشین لباسشویی، ورق آهن سرد نورد، پلی پروپیلن، دستگاه جوشکاری، پنبه، جرثقیل تاشو، گرید و پانچ، فویل روی، کائوچوی مصنوعی و گاز مایع راعمده ترین کالاهای وارد شده به این استان اعلام کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار