کد خبر: 726297
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
ديپلمات هاي ايراني در وين تاييد مي كنند كه مذاكرات هسته اي بين ايران با 1+5 ممكن است بار ديگر تمديد شده و از سه شنبه اين هفته هم فراتر برود.
احتمال تمديد مجدد مذاكرات هسته اي در وين
ديپلمات هاي ايراني در وين تاييد مي كنند كه مذاكرات هسته اي بين ايران با 1+5 ممكن است بار ديگر تمديد شده و از سه شنبه اين هفته هم فراتر برود.

به گزارش جوان از وين، ديپلمات هاي ايراني در وين روز دوشنبه براي اولين بار تاييد كردند كه احتمال تمديد مذاكرات تا بعد از هفتم ژوئن (سه شنبه 16 تير ماه 94) نيز وجود دارد. پيش از اين يك مقام بلند پايه امريكايي در وين گفته بود مذاکرات هسته‌ای ممکن است تا بعد از مهلت‌ تمدید شده 7 جولای هم ادامه یابد ولي سرگئي سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفته که مذاکرات بار دیگر تمدید نخواهد شد. خبرنگار جوان در وين مي گويد كه بعد از پيشرفت هاي دو روز گذشته در مذاكرات، تيم هاي مذاكره كننده اميدوار به دستيابي به توافق هستند ولي همچنان منتظر نهایی شدن بحث های مربوط به دسترسی ها و تحریم ها هستند و کارها کند پيش مي رود.

بحث ها درباره تمديد مجدد مذاكرات در حالي افزايش پيدا كرده كه تا پيش از اين طرف آمريكايي با درنظر گرفتن فرآيند بررسي كنگره، 9 جولاي را آخرين مهلت دستيابي به توافق اعلام كرده بود. ديپلمات هاي بلند پايه ايراني و ديگر تيم هاي مذاكره كننده در وين روز جمعه تاييد كردند كه پيشرفت هاي قابل توجهي در مذاكرات به وجود آمده و احتمال توافق بيشتر شده است . گزارشهايي غير رسمي هم منتشر شد درباره اينكه در صورت پيشرفت مذاكرات، ممكن است محمد جواد ظريف وزير امور خارجه بار ديگر به تهران برگردد ولي خبرنگار جوان در وين مي گويد كه مسايل موكول شده به ملاقات سه جانبه عصر شنبه كه بين ظريف، كري و آمانو انجام خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار