کد خبر: 726222
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
در پی حملات هوایی صبح امروز (شنبه) ارتش مصر در سیناء، دست کم 10 تن از نیروهای مسلح وابسته به داعش کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. همچنین در اثر سقوط خمپاره‌ای در یک خانه روستایی، سه تن از ساکنان این خانه جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایسنا: در پی حملات هوایی صبح امروز (شنبه) ارتش مصر در سیناء، دست کم 10 تن از نیروهای مسلح وابسته به داعش کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. همچنین در اثر سقوط خمپاره‌ای در یک خانه روستایی، سه تن از ساکنان این خانه جان خود را از دست دادند.

جنگنده‌های ارتش مصر در سومین روز از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای ارتش با گروه مسلح موسوم به "انصارالشریعة" که با داعش بیعت کرده، حملات هوایی گسترده‌ای را از ساعات اولیه صبح امروز علیه پایگاه‌های این گروه در جنوب شهر "شیخ زوید" در استان سیناء آغاز کردند.

در این حملات هوایی، بالگردهای آپاچی مصر بر فراز شهر سیناء به پرواز در آمده و با حمله به تجمعات گروه‌های مسلح خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی مصری در ساعات اولیه صبح امروز اعلام کردند سه تن از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر شیخ زوید در اثر اصابت خمپاره‌ای به منزلشان جان خود را از دست دادند. همچنین در این حملات دو تن دیگر به شدت زخمی شدند.

طبق گفته منابع مذکور این خمپاره در روستای "ابوطویله" سقوط کرد و جان اعضای یک خانواده را گرفت.

مناطق مختلف استان سینای شمالی طی دو روز گذشته شاهد وقوع انفجارهایی بود که گمان می‌رود به دنبال حملات هوایی رخ داده‌اند.

از روز چهارشنبه نیز درگیر‌ی‌هایی میان گروه "ولایت سیناء" که پیش از این با داعش بیعت کرده بودند، با نیروهای ارتش مصر آغاز شد و در این درگیری‌ها به نقل از برخی منابع 70 نظامی کشته شدند این در حالی است که ارتش مصر تعداد کشته‌ها را تنها 17 تن اعلام کرد.

در حالی که ارتش مصر در گزارش تصویری تاکید کرده کنترل کامل استان سیناء را به دست گرفته و خسارات زیادی به تروریست‌ها وارد کرده دفتر اطلاع‌رسانی استان سیناء با انتشار تصایوری از وارد آمدن خسارت به دو بالگرد آپاچی ارتش خبر داد.

طبق اعلام منابع نظامی مصر طی درگیری‌های روز جمعه در جنوب شهر شیخ زوید، 23 "تروریست" در حملات هوایی و درگیری با ارتش از پای درآمدند.

پیش از این ارتش مصر از کشته شدن بیش از 100 نیروی مسلح گروه‌های تندرو در سیناء خبر داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار