کد خبر: 725924
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
ولی‌الله سیف گفت: در حاشیه مذاکرات وین با تلاش بانک مرکزی و دستگاه دیپلماسی، مشکل انتقال بخشی از دارایی های طلای ایران به داخل کشور رفع شد.
ایسنا: رییس کل بانک مرکزی از آزادسازی و ورود 13 تن طلای خریداری شده ایران در قالب مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

ولی‌الله سیف گفت: در حاشیه مذاکرات وین با تلاش بانک مرکزی و دستگاه دیپلماسی، مشکل انتقال بخشی از دارایی های طلای ایران به داخل کشور رفع شد.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سرمایه طلای کشور که به دلیل تحریم ها امکان انتقال به داخل ایران را نداشت، شب گذشته با موفقیت تحویل خزانه بانک مرکزی شده است.

رییس کل بانک مرکزی در این باره توضیح داد: معادل 13 تن طلا که قبلا خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی دو سال گذشته نگهداری می شد و به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی ها امکان انتقال به ایران را نداشت، بر اساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین رفع مشکل شده و طی هفته گذشته در قالب سه محموله که آخرین آن به میزان 4 تن بود، وارد کشور شده است.

به گزارش ایسنا، موضوع رفع تحریم ها و دسترسی بدون مانع به منابع پولی، ارزی و طلای جمهوری اسلامی در خارج از کشور ، یکی از اهداف اصلی تیم مذاکره کننده هسته ای در جریان مذاکرات جاری است. در عین حال که پیش تر نیز ایران و گروه 1+5 برای آزادسازی 11.9 میلیارد دلار از دارایی های ارزی بلوکه شده کشورمان به توافق رسیده بودند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
0
باسلام
در خصوص خبر ورود 13 تن طلای ایران به کشور ؛ آیا بررسی شده است که این خبر واقعیت دارد ؟ یا اینکه در قالب خبر است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار