کد خبر: 725898
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز گذشته وارد وین شد تا بار دیگر از نزدیک پیگیر مباحث فنی و نقش آفرینی آژانس بین المللی انرژی اتمی در توافق نهایی احتمالی با ایران باشد.
 مهر: هر اندازه به روزهای پایانی مذاکرات هسته ای نزدیک تر می شویم، نقش آفرینی هر یک از بازیگران حاضر در این صحنه، بنا به نوع اختلافات باقیمانده و ماهیت آنها دستخوش تحولاتی می شود. با توجه به اهمیتی که موضوع حدود و ثغور نقش آفرینی آژانس در حل مسائل اختلافی و متعلقات آن دارد، دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا طی روزهای باقیمانده، نقش آفرینی پررنگی در این ماراتن دیپلماتیک ایفا خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز گذشته وارد وین شد تا بار دیگر از نزدیک پیگیر مباحث فنی و نقش آفرینی آژانس بین المللی انرژی اتمی در توافق نهایی احتمالی با ایران باشد. این در حالی است که ارنست مونیز از چند روز گذشته در وین و در مذاکرات هسته ای حضور داشت. عدم حضور دکتر صالحی در وین طی روزهای نخست مذاکرات، عملا مونیز را در صحنه مذاکرات هسته ای به حاشیه رانده بود.

با توجه به نقش آفرینی ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی در توافق نهایی احتمالی، از این پس دکتر صالحی و مونیز مذاکرات فشرده تری با یکدیگر خواهند داشت. لازم به ذکر است که ارنست مونیز پس از امضای بیانیه لوزان، با طرح مکرر موضوع بازرسی های نامحدود زمانی و مکانی نقش سلبی و بازدارنده ای در مسیر مذاکرات ایفا کرده و به یکی از نمادهای دبه کردن طرف آمریکایی تبدیل شده بود.

طی روزهای اخیر مونیز ترجیح داده است با خبرنگاران مستقر در وین در خصوص مسائل فنی مربوط به مذاکرات هسته ای و موارد اختلافی در خصوص ادعاهای دروغین مطرح شده در خصوص ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران، بازرسی های  آژانس و راستی آزمایی توافق نهایی گفتگویی نداشته باشد. با این حال از این پس مونیز به واسطه نقش آفرینی پررنگ تر خود بیش از پیش در کانون توجه رسانه های مستقر در وین قرار خواهد گرفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
مسئول تیم مذاکره کننده باید بشدت مواظب فرمایشات آقای صالحی باشد! زیرا ایشان سابقه شوخی دارند و ممکن است که تعهدی به طرف مقابل بدهند و بعدا بگویند «شوخی کردم»!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار