کد خبر: 725869
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
بخشدار بخش صابری شهرستان نیمروز در سیستان وبلوچستان از توليد آزمايشي شمش آنتيموان در نخستین کارخانه آنتیموان کشور خبر داد.

ابوذر شه بخش گفت: آنتیموان شبه فلزی با کاربردهای راهبردی و مهم است که از آن در صنایع نیمه هادی، تولید دیودها،خازن ها، موج یاب های مادون قرمز، آلیاژهای ضد اصطکاک و نیز در صنایع نظامی و جنگ افزار کوچک استفاده می شود.
وی افزود: ساختمان کارخانه آنتیموان سفیدآبه کاملا ساخته شده و بهره برداری از معدن و تولید آزمایشی شمش آنتیموان در حال اجرا است.

بخشدار بخش صابری شهرستان نیمروز ادامه داد: هدف از راه اندازی این کارخانه بررسی وضعیت بهره برداری مناسب از ماده معدنی آنتیموان در استان است و در صورت مطلوب بودن نتایج، چهار معدن دیگر نیز در سطح استان شامل لخشک در سیستان، شورچاه در 60 کیلومتری جنوب زاهدان، باعوت در 60 کیلومتری شمال زاهدان و سفید سنگ در 65 کیلومتری جنوب شرق زاهدان که در مرحله اکتشاف و صدور مجوز است، راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: هم اینک در کارخانه سفیدآبه که با بودجه 60 میلیارد ریالی راه اندازی شده است 20 نفر به طور مستقیم و بیش از 40 به طور غیر مستقیم فعالیت دارند.

ابوذر شه بخش با بیان اینکه این کارخانه اولین کارخانه تولید شمش آنتیموان در کشور است، افزود: قیمت هر تن شمش آنتیوان بین 9 هزار و 600 تا 10 هزار دلار است.

بخشدار صابری با بیان اینکه چین نخستین کشور تولید کننده آنتیموان در دنیا است افزود: این در حالی است که 10 درصد از منابع آنتی موان دنیا در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و این خود یک ظرفیت خیلی خوب جهت توسعه این صنعت در استان محسوب می شود .



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار