کد خبر: 725861
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
مدیرعامل ‌آب منطقه‌ای استان بوشهر از آبگيري سد تنگ ارم در دشتستان خبر داد.

شاپور رجایی در نشست ستاد بحران آب استان بوشهر، با بیان اینکه تنها گزینه مهم برای پیشگیری از تنش در بحران کم‌آبی رعایت الگوی مصرف است گفت: استان بوشهر در بحران شدید کم‌آبی قرار دارد که باید همگان با مشارکت جدی توسعه فرهنگ‌سازی، مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خط آب‌رسانی کازرون و کوثر دو منبع مهم آبرسانی استان بوشهر است افزود: اکنون رودخانه شاپور در کازرون تامین‌کننده بخشی از آب آشامیدنی این استان با کاهش ره‌آورد آب رودخانه مواجه است به‌گونه‌ای که بیش از 40 درصد میزان آبدهی این رودخانه کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر به اجرای سدسازی در استان بوشهر پرداخت و گفت: اجرای سد باغان، دشت پلنگ و تنگ‌ارم نقش مهمی در تامین بخشی از آب مناطق دارد که با تخصیص اعتبارات لازم ساخت آن‌ها تسریع می‌یابد.

رجایی ازآبگیری سد تنگ ارم دشتستان خبرداد و افزود: سد تنگ ارم ‌روی رودخانه دو دره در دشتستان در حال ساخت است که تا آبان‌ماه امسال آماده آبگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با آبگیری و اجرای خط انتقال ضمن اینکه می‌تواند، آب آشامیدنی منطقه تامین کند سیلاب‌های مخرب رودخانه دو دره را کنترل و مازاد آنرا به سمت حوضچه‌های تغذیه مصنوعی هدایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: خط انتقال سد تنگ ارم در حال اجرا است و بخشی از تاسیسات این طرح انجام شده است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار