کد خبر: 725827
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تمدید هفت روزه مذاکرات هسته‌ای را یک تمدید فنی ساده توصیف کرد و گفت: این کار به مذاکرات فرصت بیشتری می‌دهد.
ایسنا: جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود، گفت: ایران و گروه 1+5 تصمیم گرفته‌اند که اقدامات تحت برنامه اقدام مشترک را تا 7 ژوئیه تمدید کنند. این کار به مذاکرات زمان بیشتری می‌دهد تا به یک راه‌حل بلندمدت در خصوص مسأله هسته‌ای ایران منجر شود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا کربی ادامه داد: این یک تمدید فنی ساده است. همچنین وزیر امور خارجه به منظور دستیابی به توافق نهایی دیدارهایی را با همتایان خود از ایران و روسیه داشته است و کارشناسان نیز همزمان برای به نتیجه رسیدن این توافق به کار خود ادامه می‌دهند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیدار ظریف و کری در روز سه‌شنبه در وین را سازنده ارزیابی کرد و گفت: تمرکز ما همچنان روی تلاش برای حصول توافق متمرکز است و این همان چیزی است که در اتاق مذاکره برای حل اختلافات باقی‌مانده اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: من درباره جزئیات این اختلافات صحبتی نمی‌کنم اما اختلاف نظرهایی بر سر چند مسأله وجود دارد که مذاکره کنندگان روی آن کار می‌کنند.

کربی در این نشست خبری به تکرار مواضع پیشین آمریکا پرداخت و گفت: همان طور که رئیس‌جمهور اوباما و وزیر امور خارجه تأکید دارند دست نیافتن به توافق بهتر از یک توافق بد است بنابراین تمدید مذاکرات فضای بیشتری را فراهم می‌کند اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید که طی دو یا سه روز یا حتی در هفتمین روز به توافق می‌رسیم. دستیابی به توافق همیشه یک احتمال است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران و طرح این مسأله در مذاکرات هسته‌ای، گفت: این موضوعی است که ما در حاشیه رایزنی‌هایمان مطرح کرده‌ایم اما همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم این موضوع ارتباطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد. آنها باید آزاد شوند اما ما نمی‌خواهیم آن را به توافق هسته‌ای ارتباط دهیم.

کربی تأکید کرد: آنها باید آزاد شوند و این چیزی است که ما بارها با مقامات ایرانی درباره‌اش گفت‌وگو کرده‌ایم. اما تأکید می‌کنم که این مسأله‌ای جداگانه است. مذاکرات هسته‌ای روی رایزنی‌هایی برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متمرکز است.

به گزارش ایسنا، اظهارات کربی مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید داشته و دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار