فارس:
آرتین تریکو امروز در مراسم انعقاد قرارداد توسعه ایستگاههای اصلی
راهآهن ایران بین راهآهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت آرت فرانسه اظهار
داشت: در طول دوران فعالیت خود ایستگاههای راهآهن بسیار از کشورها را
طراحی کرده و یا به موضوع بهسازی و یا طراحی جدید ایستگاههای راهآهن دنیا
پرداختیم که این شامل ایستگاههای راهآهن ایتالیا، فرانسه، بمبئی است.
وی ادامه داد: در کشور ایران برای بازآفرینی و توسعه ایستگاههای ریلی با طرح شهری قوی برنامهریزی مشخص وجود دارد.
وی
با اشاره به ورود شرکت طراح فرانسوی، بهسازی ایستگاههای راهآهن تهران،
قم و مشهد گفت: اهداف اصلی بهینهسازی طراحی سایت ایستگاهها است؛ طراحی
جامع محوطه ایستگاه با رویکرد توسعه حملونقل ریلمحور، بهروزآوری ایستگاه
موجود و تبدیل به ایستگاههای جدید از اهداف ما در ایران است.
مدیرعامل
شرکت طراح فرانسوی با بیان اینکه ایستگاه راهآهن تهران از همه نظر شاخص
است، گفت: این ایستگاه 80 سال پیش طراحی شده است و با نیازهای امروز
همخوانی ندارد و باید نیازهای مردم مرتفع شود.
وی با اشاره به
برنامهریزی برای سایت 170 هکتاری در ایستگاه راهآهن تهران گفت:
برنامهریزی بهینهسازی ایستگاه تهران و طرح جامع ایستگاه تهران را انجام
میدهیم.
مدیرعامل شرکت طراح فرانسوی اظهار داشت: برای تهران
ایستگاه سریعالسیر پیشبینی میکنیم و احداث ایستگاه قطارهای حومهای را
در راهآهن تهران خواهیم داشت.
وی بیان کرد: مشهد دومین شهری است که به آن میپردازیم و طراحی جدید برای ایستگاه راهآهن این شهر خواهیم داشت.
آرتین
تریکو افزود: ایستگاه راهآهن مشهد شکل شکیلی از نظر تاریخی دارد که در
این راستا تلاش میکنیم طراحی ایستگاه مولتیمدیا مشهد، اتصال به مترو و
طراحی ترمینال 2 ایستگاه مشهد را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت طراح
فرانسوی بیان کرد: در ایستگاه راهآهن قم نیز بهینهسازی سایت، طراحی طرح
جامع ایستگاه، طراحی ایستگاه سریعالسیر قم در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان
هدفگذاری شده است