کد خبر: 725822
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
مدیرعامل یک شرکت طراح فرانسوی در راه‌آهن گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم طرح جامع راه‌آهن قم را طراحی کنیم ضمن آنکه در ایستگاه راه‌آهن تهران، ایستگاه قطارهای سریع‌السیر و ایستگاه قطارهای حومه‌ای احداث می‌شود.
 فارس: آرتین تریکو امروز در مراسم انعقاد قرارداد توسعه ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن ایران بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت آرت فرانسه اظهار داشت: در طول دوران فعالیت خود ایستگاه‌های راه‌آهن بسیار از کشورها را طراحی کرده و یا به موضوع بهسازی و یا طراحی جدید ایستگاه‌های راه‌آهن دنیا پرداختیم که این شامل ایستگاه‌های راه‌آهن ایتالیا، فرانسه، بمبئی است.

وی ادامه داد: در کشور ایران برای بازآفرینی و توسعه ایستگاه‌های ریلی با طرح شهری قوی برنامه‌ریزی مشخص وجود دارد.

وی با اشاره به ورود شرکت طراح فرانسوی، بهسازی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، قم و مشهد گفت:‌ اهداف اصلی بهینه‌سازی طراحی سایت ایستگاه‌ها است؛ طراحی جامع محوطه ایستگاه با رویکرد توسعه حمل‌ونقل ریل‌محور، به‌روزآوری ایستگاه موجود و تبدیل به ایستگاه‌های جدید از اهداف ما در ایران است.

مدیرعامل شرکت طراح فرانسوی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن تهران از همه نظر شاخص است، گفت: این ایستگاه 80 سال پیش طراحی شده است و با نیازهای امروز هم‌خوانی ندارد و باید نیازهای مردم مرتفع شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سایت 170 هکتاری در ایستگاه راه‌آهن تهران گفت:‌ برنامه‌ریزی بهینه‌سازی ایستگاه تهران و طرح جامع ایستگاه تهران را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت طراح فرانسوی اظهار داشت: برای تهران ایستگاه سریع‌السیر پیش‌بینی می‌کنیم و احداث ایستگاه قطارهای حومه‌ای را در راه‌آهن تهران خواهیم داشت.

وی بیان کرد: مشهد دومین شهری است که به آن می‌پردازیم و طراحی جدید برای ایستگاه راه‌آهن این شهر خواهیم داشت.

آرتین تریکو افزود: ایستگاه راه‌آهن مشهد شکل شکیلی از نظر تاریخی دارد که در این راستا تلاش می‌کنیم طراحی ایستگاه مولتی‌مدیا مشهد، اتصال به مترو و طراحی ترمینال 2 ایستگاه مشهد را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت طراح فرانسوی بیان کرد: در ایستگاه‌ راه‌آهن قم نیز بهینه‌سازی سایت، طراحی طرح جامع ایستگاه، طراحی ایستگاه سریع‌السیر قم در مسیر تهران ـ قم ـ اصفهان هدف‌گذاری شده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار