کد خبر: 725809
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از نجات 6 سرنشین یک لنج تجاری در آب‌های کشور امارات خبر داد.

ایوب خادمی گفت: یک شناور تجاری از بندر لنگه به مقصد بندر دبی با 75 تن محموله میوه و تره بار ، به دلیل بی توجهی و عدم رعایت نکات ایمنی نسبت به اخطارهای هواشناسی از رسیدن به مقصد بازماند. وی افزود: ناخدای این لنج به همراه 5 سرنشین، در صبح روز جمعه عازم کشور امارات می‌شوند اما وضعیت بد جوی و تلاطم شدید دریا سبب می‌شود تا در فاصله 10 مایلی بندر دوبی، دچار حادثه آبگرفتگی شوند. گرچه این لنج به علت آبگرفتگی شدید به اعماق دریا فرو می‌رود اما سرنشینان آن ازگزند آسیب نجات می یابند.

خادمی گفت: هر 6 نفر سرنشین لنج ،پس از غرق شدن شناور در جان پناه بودند، که بعد از 7 ساعت سرگردانی روی دریا با کمک یک فروند لنج عبوری ایرانی نجات یافته و در صحت و سلامت کامل از طریق همین شناور به بندر لنگه منتقل می‌شوند. معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تاکید کرد: با وجود هشدارهای انجام شده از سوی برج کنترل بندر در خصوص نامساعد بودن شرایط جوی در خلیج فارس و اعلام محدودیت تردد، ناخدای این شناور اقدام به سفر کرده بود.

وی از ناخدایان شناورهای سنتی خواست تا در شرایط نامساعد جوی به هیچ وجه تردد نکنند و با رعایت توصیه‌ها و اخطارهای هواشناسی، صبور باشند. در ضمن همه لنج‌ها حتما باید مجهز به تجهیزات ایمنی و نجات باشند.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار