کد خبر: 725768
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک منبع آگاه از روند مذاکرات هسته‌ای، نوشته است که ایران می‌خواهد اطمینان یابد در قبال امتیازاتی که می‌دهد، امتیازاتی واقعی دریافت می‌کند.
فارس: پایگاه خبری المانیتور در پایان مذاکرات روز سه‌شنبه ایران و گروه موسوم به 1+5، نوشته است که تهران می‌خواهد اطمینان پیدا کند که در برابر امتیازات هسته‌ای که می‌دهد، تحریم‌ها واقعا و در عمل برداشته می‌شوند.

«لورا روزن» نویسنده این گزارش با اشاره به سفر از پیش برنامه‌ریزی‌شده محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به تهران، به نقل از یک منبع مطلع از روند مذاکرات، نوشته است که ظریف در ایران در مورد مسئله کسب اطمینان از واقعی بودن مسئله برداشته شدن تحریم‌ها در توافق نهایی، مشورت و رایزنی کرده است.

به ادعای المانیتور، در صورتی که تهران این اطمینان را پیدا کند، قادر خواهد بود تا در مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای، امتیازاتی ارائه دهد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع دیگر که او هم خواسته نامش فاش نشود، آمده است که ایرانی‌ها می‌خواهند اطمینان یابند که کاهش تحریم‌ها، به همان اندازه که تعهدات هسته‌ای ایران قابل راستی‌آزمایی است، قابل سنجش و ارزیابی باشد. این منبع مدعی شده است که 1+5 در این رابطه نوعی اطمینان به ایران داده است.

در بخشی از گزارش المانیتور آمده است: «تحلیلگران می‌گویند نگرانی ایرانی‌ها در مورد کاهش تحریم‌ها، بی‌پایه و اساس هم نیست. این تحلیلگران همچنین اشاره کرده‌اند که به نفع 6 قدرت جهانی است که اطمینان یابند که توافق با دوام است و ایران ذیل آن احساس نمی‌کند که انتظاراتش از کاهش تحریم‌ها در برابر پایبندی به تعهداتش در توافق نهایی، رد شده است.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 کشور که از دو هفته قبل آغاز شده و بر اساس توافق موقت قرار بود روز سه‌شنبه به پایان برسد، با توجه به اختلافات باقی مانده، برای یک هفته دیگر تمدید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار