کد خبر: 725767
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
شبکه های ایرانی صدا و سیما که از ماهواره عرب ست در قاره آفریقا قابل دریافت بود قطع شد.
تسنیم: سفرای ایران در کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، اتیوپی، کنگو و زیمبابوه از قطع پخش برنامه‌ها و شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سراسر قاره آفریقا خبر دادند.

این دیپلمات های ارشد کشورمان در کشورهای آفریقایی با ارسال پیام هایی از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کردند: از ساعت 16 پنجشنبه گذشته تمام شبکه های ایرانی صدا و سیما که از ماهواره عرب ست در قاره آفریقا قابل دریافت بود قطع شده است.

آقاجعفری سفیر ایران در تانزانیا گفت: در تماس‌های خود متوجه شده‌ایم که ظاهراً پرداخت نشدن هزینه اجاره ماهواره و عدم تمدید قرارداد ماهواره عرب ست، علت اصلی قطع پخش برنامه‌ها و شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آفریقا از طریق ماهواره عرب ست بوده است.

وی همچنین با اشاره به استفاده بسیاری از مسلمانان تانزانیا از شبکه های ایرانی که از این ماهواره دریافت می‌شد تصریح کرد: بسیاری از ایرانیان مهاجرت کرده به تانزانیا و همچنین مسلمانان این کشور به همراه کشورکنیا در شرق قاره آفریقا از طریق شبکه های ایرانی، اخبار و برنامه های ایران را دنبال می‌کردند.

آقاجعفری تصریح کرد: شبکه‌ها و برنامه های صدا و سیما که تا قبل از این از طریق ماهواره عرب ست قابل دریافت بود در گسترش زبان فارسی و فرهنگ اسلامی در این کشور و منطقه نقش اثرگذاری داشته است.

سفیر ایران در تانزانیا همچنین با اشاره به نفوذ فرهنگ ضداخلاقی غرب در قاره آفریقا، از مسئولان خواست با رفع مشکل، باز هم شبکه های ایرانی در قاره آفریقا قابل مشاهده شود تا شناخت مردم این قاره و البته مسلمانان این کشورها از ایران و فرهنگ غنی آن افزایش یابد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
افریقایها به اندازه کافی سیه روز وبدبختند برنامه های صدا وسیما تیر خلاص آنان میشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار