کد خبر: 725736
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی خبرداد:
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: 10 موسسه فرهنگی و انتشاراتی این نهاد در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور یافته و 600 اثر قرآن و معارف اسلامی خود را به نمایش گذاشته اند.
احمد هاشم آبادی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:آستان قدس رضوی همچون سالهای گذشته در کنار سایر مراکز فرهنگی داخلی و خارجی در هزار و 400 مترمربع فضای نمایشگاهی به عرضه خدمات و محصولات فرهنگی خود در حوزه قرآن و عترت پرداخته است.

وی افزود: انتشارات به نشر، موسسه آفرینش های هنری، موسسه چاپ و انتشارات قرآن کریم، سازمان کتابخانه ها، بنیاد پژوهش های اسلامی، معاونت تبلیغات، معاونت اماکن متبرکه، موسسه جوانان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با حضور در این نمایشگاه 300 اثر از تازه های نشر خود با موضوع قرآن و معارف اسلامی را عرضه کرده و در خلال آن از چند محصول قرآنی اعم از جلد 28 کتاب 'المعجم فی فقه لغت قرآن و سربلاغته'، جلد 9 'نصوص فی علوم القرآن' و جلد 2 'پرتویی از هدایت قرآن' رونمایی می کند.

وی گفت: به نشر به عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور و تنها توزیع کننده آثار سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه تولیدات محصولات قرآنی و دینی، در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد 300 عنوان کتاب و محصول فرهنگی جدید خود را عرضه کرده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از رونمایی نرم افزار قرآنی 'خانه وحی' در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد و گفت: این نرم افزار مجموعه ای از کرسی های تلاوت در جوار عترت و تلاوت قاریان ممتاز ملی و بین المللی برگزار شده در حرم مطهر رضوی است که توسط اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گردآوری شده است.

هاشم آبادی افزود: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز که داری 22 هزار نسخه خطی نفیس قرآنی است، بخشی از قرآنهای خطی نفیس موجود در گنجینه مخطوطات خود را در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در معرض بازدید عموم قرار داده است.

وی بیان کرد: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نمایشگاه با هشت غرفه ارائه کننده خدماتی از جمله تدبر در قرآن ویژه نوجوانان، تصحیح قرائت قرآن و نماز، حفظ قرآن کریم، 40 حدیث خانواده، تفسیر قرآن کریم و ارائه بسته های فرهنگی می باشد.

وی برنامه های مهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را شامل نمایش، قصه گویی، آداب زیارت، حفظ سوره و آیه، روخوانی، آموزش مهدالرضا (ع)، کاردستی، نقاشی، نیایش، فعالیتهای گروهی و اهدای جوایز برشمرد.

دهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با 31 کمیته و 26 بخش از ششم تا 15 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار