کد خبر: 725509
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
رئیس پلیس راهور اسلامشهر خبر داد:
سرهنگ قباد قیطاسی گفت: با اقدامات انجام شده، میزان تصادفات منجر به فوت طی یکسال گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر 22 درصد کاهش یافته است

سرهنگ قباد قیطاسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلامشهردر گفت‌وگویی با خبرنگاران  رسانه ها، بیان داشت : با اقدامات انجام شده و همکاری مردم، میزان تصادفات منجر به فوت در سطح شهرستان اسلامشهر 22 درصد کاهش پیدا کرده است.

قیطاسی افزود: در شهرستان اسلامشهر، بیشترین آمار تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده است که خوشبختانه طی یک سال گذشته، با انجام  اقدامات آموزشی و پیشگیرانه و نیز تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران، شاهد کاهش تصادفات بوده‌ایم.

وی بیان داشت: بر اساس ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات راهور، برخورد با تخلفات  موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی تشدید شده و در مرحله نخست راکبین موتورسیکلت فاقد کلاه به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

قیطاسی تأکید کرد: پلیس راهور اسلامشهر با بهره‌گیری از حداکثر توان خود، برخورد با موتورسیکلت‌سواران فاقد کلاه ایمنی را در دستور کار قرار داده، ضمن اینکه با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع رایگان کلاه ایمنی در جهت تشویق این‌گونه راکبین اقداماتی مناسبی را انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه در مقایسه سال 93 نسبت به سال 92 بیش از 22 درصد از تصادفات فوتی و 21 درصد از تصادفات جرحی، 25 درصد از تصادفات خسارتی در سطح شهرستان اسلامشهر کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور اسلامشهر تأکید کرد: با احداث پل عابر پیاده و خط‌کشی معابر توسط شهرداری اسلامشهر، آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده عابران از پل عابر پیاده و عبور از محل‌های خط‌کشی شده و رعایت حقوق رانندگان تا حد زیادی تصادفات کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران فاقد کلاه ایمنی، افزود: طرح انضباط ترافیکی و حرکت بین خطوط توسط وسایل نقلیه از طریق پلیس راهور در طی روزهای اخیر به اجرا در خواهد آمد.

قیطاسی اظهار کرد: در طرح انضباط ترافیکی، پلیس راهور اسلامشهر، با استفاده از  دوربین‌های نظارتی ثابت و سیار، ضمن تصویربرداری از متخلفین، با اعمال قانون، قبض جریمه توسط اداره پست به نشانی آنها ارسال خواهد کرد.

وی افزود: نصب 26 دستگاه دوربین کنترل سرعت در اقصی نقاط شهرستان اسلامشهر و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و کنترل ترافیک توسط شهرداری اسلامشهر، تأثیر به‌سزایی در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی ایفا کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: در جهت تعدیل و ساماندهی تابلوهای ترافیکی سطح شهر، تعدادی از تابلوهایی که طی سال‌های گذشته و بدون کارشناسی در برخی از معابر نصب شده بودند، جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

 قیطاسی با اشاره اقدامات آتی تأکید کرد: ایجاد اصلاحات هندسی در برخی از معابر از جمله میدان نماز و کمربندی جنوبی شهر، تأمین روشنایی و رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهرستان، توسط کارشناسان شناسایی و به شورای ترافیک شهرستان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با تأیید شورای ترافیک، عملیات اصلاح هندسی و بهسازی و رفع چندین نقطه حادثه‌خیز آغاز شده و به‌زودی اصلاح هندسی میدان نماز نیز اجرایی خواهد شد.

قیطاسی در پایان متذکر شد: احداث راه دسترسی به سایت مسکن مهر اسلامشهر، ضمن کاهش بار ترافیکی محور میدان الغدیر تا اتوبان تهران ـ قم، زمینه بروز بسیاری از تخلفات حادثه‌ساز را در این منطقه از بین برد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر