کد خبر: 725467
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
شيراز و همدان گزينه‌هاي برگزاري جشنواره فيلم كودك
شهردار جديد اصفهان تمايلي براي برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان كه چند سالي است به ميزباني اصفهان برگزار شده، ندارد و به همين دليل اين روزها شهرهايي مانند شيراز و همدان براي برگزاري اين جشنواره ابراز تمايل كرده‌اند.
سپيده آماده
شهردار جديد اصفهان تمايلي براي برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان كه چند سالي است به ميزباني اصفهان برگزار شده، ندارد و به همين دليل اين روزها شهرهايي مانند شيراز و همدان براي برگزاري اين جشنواره ابراز تمايل كرده‌اند.
به گزارش «جوان»، جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان كه سابقه تأسيس‌اش به بيش از چهار دهه از تاريخ كشور مي‌رسد، از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۹۳ در ۲۸ دوره برگزار شده‌ است و در ۲۸ دوره برگزاري، ۱۷ دوره در شهر اصفهان، شش دوره در شهر تهران، چهار دوره در شهر همدان و يك دوره در شهر كرمان برگزار شده ‌است. شهر اصفهان به دليل تعدد دوره‌هاي برگزاري جشنواره كودك خاستگاه اين جشنواره محسوب مي‌شد اما پس از برگزاري جشنواره كودك سال 84 در اصفهان، ميزباني جشنواره سال 85 به همداني‌ها رسيد. پس از برگزاري پنج دوره از جشنواره كودك در همدان كه به تجهيز امكانات و سالن‌هاي سينمايي اين شهر انجاميد، بار ديگر نوبت به ميزباني اصفهان رسيد. در سال‌هاي اخير اما به‌رغم ابراز تمايل شهر همدان براي ميزباني جشنواره، كماكان مسئولان اصفهاني پيروز ميزباني جشنواره شدند و همواره هم از اين ميزباني استقبال گرمي مي‌كردند. امسال اما به دليل تغيير شهردار اين شهر برگزاري اين جشنواره در شهر اصفهان دچار مشكل شد و رد پاي اين مشكلات به برگزاري اولين نشست خبري عليرضا شجاع‌نوري، دبير بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان باز‌مي‌‌گردد كه در آن دبير جشنواره اعلام كرد كه با توجه به تغييرات در حوزه شهرداري، اصفهان تمايلي به برگزاري اين جشنواره ندارد. برگزاري 17 دوره از جشنواره به خصوص سال‌هاي گذشته باعث شده است كه جشنواره بين‌المللي در مجامع بين‌الملل با نام اصفهان شناخته شود، در تمامي كشورهاي جهان هم جشنواره‌هاي فيلم به نام شهرهاي محل برگزاري خوانده مي‌شوند مانند جشنواره فيلم كن يا ونيز كه ساليان دراز در همين شهرها در حال برگزاري است. اما اين روزها تغيير شهردار شهر اصفهان باعث شده است كه جشنواره كودك ديگر امكان برگزاري در شهر ميزبان ساليان گذشته خود را نداشته باشد و مسئولان سينمايي براي يافتن ميزبان جديد به تكاپو بيفتند. با توجه به اينكه شهرهاي شيراز و همدان براي برگزاري اين دوره از جشنواره ابراز تمايل كرده‌اند، بايد اين نكته را هم مورد توجه قرار داد كه شهر مورد انتخاب، لااقل امكان برگزاري پنج سال پياپي جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان را داشته باشد و با تغيير يك مدير يا شهردار بار ديگر جشنواره فيلم كودك بدون شهر ميزبان معلق نماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار