کد خبر: 725363
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
رئيس بسيج رسانه كشور مطرح كرد
رئيس بسيج رسانه كشور با اشاره به عمليات گسترده داعش در حوزه رسانه گفت: آنها در مدت دو سال 5/4 ميليارد دلار در اين زمينه هزينه كردند.
رئيس بسيج رسانه كشور با اشاره به عمليات گسترده داعش در حوزه رسانه گفت: آنها در مدت دو سال 5/4 ميليارد دلار در اين زمينه هزينه كردند. 
مسعود بصيري در گفت‌وگو با «تسنيم»، در خصوص فعاليت رسانه‌اي داعش و نتايج آن اظهار داشت: سربازان داعش در خط مقدم، جنگجويان سلاح به دست نيستند بلكه خبرنگاران و رسانه‌هايي هستند كه جنايات و اعمال غيرانساني آنها را در نظر مخالفان قدرتمند جلوه مي‌دهند و با كار رسانه‌اي ميان افرادي كه دچار شك و ترديد بوده و اراده قوي ندارند ايجاد تزلزل فكري و آنها را به‌سمت نيروي تروريستي جذب مي‌كنند. وي ادامه داد: كاركرد رسانه‌اي داعش دو بخش دارد، اول ايجاد رعب و وحشت با بزرگ‌نمايي تصاوير، فيلم‌ها و اخبار دروغ و بخش دوم با انتشار دستاوردهاي كاذب داعش در تشكيل خلافت اسلامي به‌سمت جذب افرادي است كه قدرتمند و استوار نيستند. بسياري از افرادي كه در حال حاضر با داعش همكاري مي‌كنند براي مزد فعاليت‌ نمي‌كنند بلكه فريب خورده‌اند و با نگاه تشكيل حكومت عادل و اسلامي به آنها پيوستند. وي تصريح كرد: داعش ظرف دو سال گذشته نزديك به 5/4 ميليارد دلار هزينه رسانه‌اي كرده و تجهيزات رسانه‌اي و ماهواره‌اي قوي در اختيار خبرنگاران خود قرار داده است تا ضمن اطلاع‌رساني به رسانه‌ها فرماندهان داعش را در جريان آخرين اتفاقات قرار دهند و ظرف سال 2015، 500ميليون دلار تجهيزات رسانه‌اي خريداري كردند براي اينكه بتوانند پوشش رسانه‌اي داشته باشند. همچنين نشريه‌اي در تيراژ بالا و چندزبانه منتشر مي‌كنند كه در كوچك‌ترين روستاها توزيع مي‌شود و به‌شدت از مستندسازان حرفه‌اي استفاده مي‌كنند تا برنامه‌هاي قوي بسازند. رئيس بسيج رسانه كشور در خصوص راهكار رسانه‌اي جهان اسلام در برخورد با عمليات رسانه‌اي داعش خاطرنشان كرد: بهترين راهكار رسانه‌اي ما در اين زمينه اين است كه نكات مذكور را به مخاطبان گوشزد كنيم، سواد رسانه‌‌اي مخاطب را افزايش دهيم و در پازل آنها براي ايجاد رعب و وحشت بازي نكنيم. رسانه‌هاي ما بايد قدرتمند باشند، ما مي‌توانيم از شرايط ايجاد شده و ارتباط آنها با سران غربي استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار