کد خبر: 725359
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
دليل يكه‌تازي پايتخت روي آنتن رمضان
همانطور كه انتظار مي‌رفت سري چهارم پايتخت هم مانند دفعات پيش توانست با اقبال چشمگير مخاطبان روبه‌رو شود، اقبال چشمگيري كه باعث شده اين روزها پايتخت 4، تنها برنامه‌ رمضاني‌اي باشد كه اكثر مردم به تماشايش مي‌نشينند.
سپيده آماده
همانطور كه انتظار مي‌رفت سري چهارم پايتخت هم مانند دفعات پيش توانست با اقبال چشمگير مخاطبان روبه‌رو شود، اقبال چشمگيري كه باعث شده اين روزها پايتخت 4، تنها برنامه‌ رمضاني‌اي باشد كه اكثر مردم به تماشايش مي‌نشينند. 
به گزارش «جوان»، سريال پايتخت از همان نوروز سال 90 و حضور اوليه‌اش بر آنتن رسانه ملي توانست با اقبال دور از انتظار مخاطبان روبه‌رو شود و اين روزها با تغيير زمان پخش از نوروز به رمضان باز هم يكه‌تاز آنتن رسانه ملي است و كيفيت حضور اين سريال به اندازه‌اي است كه ساير مجموعه‌ها و ويژه برنامه‌هاي رمضاني سيما را در سايه خود قرار داده است. اينكه سريال‌هاي مقدم مهره مار دارند يا خود مقدم سليقه مخاطبان رسانه ملي را به دست آورده، شايد هر دو فرضيه‌هاي صحيحي به نظر بيايند اما در نهايت نتيجه هر دو اين فرضيه‌ها اين است كه سريال پايتخت در روزگار زايش قارچ‌گونه شبكه‌هاي فارسي زبان ماهواره‌اي، تنها آلترنايو سريالي است كه مي‌تواند تمام حجم مخاطبان شبكه‌هاي ماهواره‌اي را به آشتي با رسانه ملي وا دارد. ماجراي محبوبيت پايتخت حتي مديران شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان را هم بر آن داشت كه براي مقابله با اين رقيب قدرتمند، پخش سريال‌هاي خود را در ماه مبارك رمضان به تمامي روزهاي هفته تسري ببخشند اما همه اين به ظاهر تمهيدات نتوانسته از قدرتمندي پايتخت در جذب مخاطبان بكاهد و مخاطبان ايراني باز هم نشان دادند كه اگر سريالي مطابق با سليقه و انتظاراتشان به آنتن رسانه ملي برود، تلويزيون ملي را انتخاب خواهند كرد. اما اينكه داستان خانواده نقي معمولي و اتفاقات پيرامونش چه جادويي ايجاد كرده كه مخاطبان را از هر طبقه اجتماعي و فرهنگي پاي تماشاي خود مي‌نشاند، سؤالي است كه در ذهن بسياري از اهالي رسانه مطرح شده است، سؤالي كه شايد جوابي ساده داشته باشد. مردم در ميان اهالي پايتخت زندگي خودشان را مي‌بينند، زندگي خودشان بدون پيرايه‌هاي اضافي و اين اتفاق در نهايت به همذات‌پنداري با كاراكتر و دنبال كردن سريال مي‌انجامد؛ سريالي كه امسال در سري چهارم توانست به جاي 13 قسمت به مدت يك ماه در آنتن رسانه ملي جاي بگيرد و شانس خود را اين بار در بازه زماني بيشتري امتحان كند. در اين ميان مديران سازمان بايد به جاي هزينه بودجه‌هاي كلان براي ساخت برنامه‌هاي كم‌مخاطب كه بود و نبودنشان تأثيري در مخاطبان تلويزيون ندارد، به سمت ساخت برنامه پرمخاطبي بروند كه در نهايت به افزايش مخاطبان رسانه ملي مي‌انجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار