کد خبر: 725268
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی:
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر رضوی یک رویداد و افتخار بزرگ جهت توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی است از مدیران مربوطه خواست با جدیت بیشتری در این عرصه همکاری کنند.
به گزارش «جوان» به نقل از به گزارش روابط عمومي دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي محمد رحیم نوروزیان در جلسه ستاد استانی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: تئاتر رضوی می تواند یک برند فرهنگی برای استان خراسان شمالی باشد و باید با تمام توان خود، این جشنواره را در سطح کشور و حتی جهانی مطرح کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: اهتمام جدی به این موضوع از سوی مدیران ضروری است و باید علاوه بر انجام کار متناسب با عنوان استان که باب الرضا (ع) و گنجینه معرفتهاست، به شکلی اقدام شود که با نام مبارک امام رضا(ع) تطابق و تناسب داشته باشد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی می تواند فرصت خوبی برای معرفی استان در سطح ملی نیز باشد بنابراین باید جهت برگزاری بهتر این جشنواره برنامه ریزی و تعامل بیشتری صورت گیرد.
نوروزیان توضیح داد: در تطبیق محتوا، حواشی و برنامه های این جشنواره باید مراقبت و دقت شود تا به هیچ وجه اقدام و کاری نامناسب با عنوان این جشنواره انجام نشود.
وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و عدم اهتمام مناسب به این مهم اظهار داشت: جشنواره تئاتر رضوی یک رویداد و افتخار بزرگی جهت توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی است و توقع این است که مدیران این مهم را درک کرده و با جدیت بیشتری در این عرصه همکاری کنند.
خراسان شمالی قابلیت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی کشور را دارد
همچنین در این جلسه، دبیر جشنواره تئاتر رضوی و مدیرکل ارشاد استان خراسان شمالی به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری دوره‌های گذشته جشنواره پرداخت و گفت: غیر از ۴ دوره‌ای که جشنواره در شهرهای مختلف برگزار شد، در ۵ دوره گذشته استان خراسان شمالی میزبان جشنواره تئاتر رضوی بود که امسال نیز دهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در این استان برگزارمی شود.
ثابت قدم وحید ادامه داد: برای اولین بار شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر رضوی در سطحی عالی باحضور استاندار خراسان شمالی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، ۲ تن از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و معاون هنری وزیر ارشاد به همراه ۲ تن از هنرمندان کشور شکل گرفت و اولین جلسه خود را برگزار کرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش «گفتمان تئاتر دینی کشور» در روزهای یکم و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور نویسندگان و صاحب‌نظران تئاتر کشور، گفت: این همایش در راستای رسیدن به تعریف درستی از تئاتر دینی برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره تئاتر رضوی تاکید کرد: استان خراسان شمالی قابلیت تبدیل شدن به پایگاه تئاتر دینی کشور را دارد.
گفتني است دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبيري حسين ثابت قدم وحيد برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار