کد خبر: 725165
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
محمد بن سلمان، جانشين وليعهد عربستان روز شنبه در تماس تلفني با نخست وزير كويت انفجار مسجد شيعيان در كويت را محكوم كرد ولي شواهدي مبني بر مداخله رياض در اين حمله وجود دارد.
محمد بن سلمان، جانشين وليعهد عربستان روز شنبه در تماس تلفني با نخست وزير كويت انفجار مسجد شيعيان در كويت را محكوم كرد ولي شواهدي مبني بر مداخله رياض در اين حمله وجود دارد.  
يك روز پس از انفجار تروريستي مسجد شيعيان در كويت هويت عامل انتحاري اعلام شد. منابع رسانه‌اي خبر دادند عامل انتحاري روز جمعه به مسجد شيعيان كويت، يك تبعه سعودي به نام «ابو سلمان الموحد» بوده است. در انفجار تروريستي مسجد امام صادق (ع)، از بزرگ‌ترين مساجد كويت، در منطقه «الصوابر» در پايتخت اين كشور دست‌كم 27 نفر كشته و 227 تن ديگر زخمي‌ شدند. وزارت كشور كويت اعلام كرد مالك خودرويي كه انتحاري داعشي را به مسجد امام‌صادق (ع) منتقل كرده، بازداشت شده است و جست‌وجو براي يافتن راننده اين خودرو ادامه دارد. به گزارش واحد مركزي خبر، وزارت اطلاع رساني كويت همچنين ساعاتي پس از انفجار تروريستي در مسجد امام جعفر صادق(ع)، پخش شبكه ماهواره‌اي وصال را در كويت كه وابسته به عربستان است متوقف كرد. مقامات كويتي با استناد به مطالبي در صفحه ويژه اين شبكه در توئيتر، اين شبكه تلويزيوني را به ترويج اختلافات مذهبي متهم كردند. در اين نوشته‌ها از سني‌ها خواسته شده بود به شيعيان حمله كنند. از سوي ديگر، تركي البنعلي، سركرده بحريني گروه تروريستي «داعش» اعلام كرد بعد از انفجار مسجد «امام صادق» (ع)، جمعه آينده نوبت بحرين فرا مي‌رسد. همچنين رسانه‌ها روز شنبه خبر دادند در يكي از هواپيماهاي كويتي كه از مقصد نيويورك به سمت كويت در حركت بود، وضعيت اضطراري اعلام شده و اين هواپيما به سمت انگليس تغيير مسير داده است.

   واكنش‌هاي جهاني به انفجارهاي تروريستي

مقام‌هايي از كشورهاي مختلف و نهادهاي بين‌المللي سه حمله تروريستي روز جمعه در تونس، كويت و فرانسه را محكوم كردند. بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد حملات روز جمعه در فرانسه، كويت و تونس را به شدت محكوم كرد و گفت عاملان اين حملات بايد محاكمه شوند. فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در واكنش به اين اقدامات تروريستي گفت: «حملات تروريستي اروپا و كشورهاي عربي را هدف قرار داد و لازم است دو طرف بيش از گذشته در برابر تروريسم با يكديگر متحد شوند.» محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران با محكوم كردن انفجار تروريستي كويت، تأكيد كرد: «اين‌گونه اقدامات تروريستي از ديد ما كاملاً محكوم است و مبارزه با افراط و خشونت نياز به يك كار جمعي دارد.» حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق در تماس تلفني با نخست‌وزير كويت انفجار تروريستي در مسجد شيعيان را به شدت محكوم كرد. آنگلا مركل، صدراعظم آلمان گفته اين حملات دشواري‌هاي مبارزه با تروريسم را نشان مي‌دهد. نخست‌وزير بحرين هم اين حمله را شرم‌آور خوانده و گفته كه حمله به خانه خدا در هيچ دين و باوري جايگاه ندارد. وي عاملان اين گونه حملات را تروريست‌هاي كوردل خوانده است.
وزارت امور خارجه قطر نيز با صدور بيانيه‌اي تأكيد كرد، اين اقدام تروريستي با تمامي ارزش‌هاي اخلاقي، انساني و آموزه‌هاي دين اسلام منافات دارد. وزارت خارجه قطر تأكيد كرده است كه اين كشور از هر اقدامي براي حفاظت از امنيت كويت حمايت مي‌كند. دفتر رياست‌جمهوري مصر هم با انتشار بيانيه‌اي حملات تروريستي روز جمعه در كشورهاي كويت، تونس و فرانسه را به شدت محكوم كرد. حزب‌الله لبنان با صدور بيانيه‌اي جنايت جديد تروريست‌ها و تكفيري‌ها در مسجد امام صادق (ع) در كويت را محكوم كرد.

   تدابير شديد امنيتي در ساير كشورها

در پي عمليات تروريستي روز جمعه در فرانسه، تونس و كويت كه منجر به قرباني شدن دهها نفر شد، سرويس‌هاي اطلاعاتي ايتاليا نيز به حالت آماده باش كامل درآمدند و تدابير شديد امنيتي براي بيش از 13 هزار هدف حساس در اين كشور اتخاذ شده است. منابع انگليسي روز شنبه با اشاره به حوادث تروريستي در تونس، كويت و فرانسه عنوان كردند در انگليس نيز به دليل ترس از اقدامات تروريستي، تدابير شديد امنيتي به اجرا گذاشته شده است. نيروهاي امنيتي لبنان در پي وقوع عمليات تروريستي، سطح تدابير امنيتي خود را در همه مناطق كشورشان بالا بردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
رد پای شیطان بزرگ و استعمار پیر در کشورهای اسلامی . امریکا شیطان بزرگ است و داعش و عربستان و اسرائیل و...... ولیده های شیطان بزرگ امریکای جهان خوار .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
کشورهای اروپایی وسازمان ملل باید عربستان سعودی رابه عنوان حامی وپرورش دهنده اصلی تروریسم در منطقه جهان تنبیه کنند وبا منزوی کردن عربستان وهابیت راعامل مخرب وجنایتکار به دنیا معرفی کنند به شرطی که بتوانند از دلارهای نفتی ابن کشورتروریست پرور چشم پوشی کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار