کد خبر: 725151
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
حجت‌الاسلام شهاب مرادي سحرگاه شنبه طي ارتباط تلفني با برنامه «ماه خدا»، دو خواسته از رئيس‌جمهور براي تكريم مقام حضرت خديجه(س) مطرح كرد.
حجت‌الاسلام شهاب مرادي سحرگاه شنبه طي ارتباط تلفني با برنامه «ماه خدا»، دو خواسته از رئيس‌جمهور براي تكريم مقام حضرت خديجه(س) مطرح كرد.
شهاب مرادي در سخناني كوتاه با اشاره به احاديث و روايات كمتر شنيده شده به فضائل و مناقب حضرت ام‌المؤمنين خديجه(س) پرداخت و از كم‌توجهي به اين بانوي بزرگ انتقاد كرد. وي افزود: از آقاي روحاني دو درخواست دارم. نخست اينكه تقاضا دارم يك روز را در تقويم به نام حضرت خديجه(س) نامگذاري كنند. دهم ربيع‌الاول مصادف با سالروز ازدواج اين بانوي بزرگ و پيامبر اسلام است و بهترين روز براي اين نامگذاري محسوب مي‌شود.
مرادي به بيان تقاضاي ديگر خود از رئيس‌جمهور پرداخت و تصريح كرد: ضرب سكه بهار آزادي به نام ام‌المؤمنين خديجه(س) هم پيشنهاد ديگر بنده است. سكه تمام بهار آزادي كه يك‌سوي آن مزين به نام ايشان و سوي ديگر آن تصوير امام راحل باشد. اين چهره نام‌آشنا افزود: در بررسي كه از نقاط مختلف كشور انجام گرفته، موارد قابل تأملي درخصوص نحوه نامگذاري متولدين ۱۰‌سال اخير مشاهده شده، مانند اينكه در ۱۰ سال گذشته در كل شهر همدان تنها سه دختر به نام خديجه نامگذاري شد و شهر اراك پنج دختر و سمنان ۱۰ كودك. اين در حالي است كه اين شهرها از متدين‌ترين شهرهاي كشور هستند. وي خاطرنشان كرد: براي معرفي اين بانوي بزرگ، نياز به فرهنگ‌سازي است و بايد مسئولان هم در اين زمينه تلاش كنند و نامگذاري روزي به نام ايشان و ضرب سكه مي‌تواند از جمله اين تلاش‌ها باشد. چند سالي است كه شهاب مرادي تلاش‌هايي براي ترويج نام و ياد حضرت خديجه كبري(س) انجام مي‌دهد كه از جمله آن مي‌توان به كمپين «تكريم مادر مهربان» در صفحه اينستاگرام وي اشاره كرد. در اين كمپين كه نام ديگر آن «مرا به نام مادرم صدا بزن» است از دختران ايراني خواسته شده تا به صورت نمادين فقط روز دهم رمضان مصادف با وفات ام‌المؤمنين، نام خود را خديجه بگذارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
سلام
امیدوارم آقای روحانی این درخواست ها رو عملیاتی کنن.
این رسم روز دهم ماه مبارک هم دارد فراگیر می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار