کد خبر: 725149
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
طراحي يك طرح و يك تقويم گردشگري جديد به زودي انقلابي را در حوزه هدفمندسازي گردشگري داخلي كشور به راه مي‌اندازد كه به واسطه آن حتي شرايط براي معرفي و حفظ مواريث و آداب و رسوم فرهنگي استان‌هاي مختلف كشور حفظ مي‌شود.
الناز خمامي‌زاده
طراحي يك طرح و يك تقويم گردشگري جديد به زودي انقلابي را در حوزه هدفمندسازي گردشگري داخلي كشور به راه مي‌اندازد كه به واسطه آن حتي شرايط براي معرفي و حفظ مواريث و آداب و رسوم فرهنگي استان‌هاي مختلف كشور حفظ مي‌شود.
به گزارش «جوان»، مردم ايران در طول ايام مختلف سال و متناسب با تعطيلات آخر هفته يا تعطيلات مناسبتي، برنامه سفر خود را تنظيم مي‌كنند؛ سفرهاي داخلي معمولاً در عيد نوروز و فصل تابستان به اوج خودش مي‌رسد و ايام پيك سفر را رقم مي‌زند. سفر و گردشگري داخلي از يك‌سو مردم را با آداب و سنن و فرهنگ استان‌هاي مختلف كشور آشنا مي‌كند و از سوي ديگر در مقايسه با سفرهاي خارجي مانع خروج ارز از كشور مي‌شود؛ با اين حال سفرهاي داخلي در كشور همواره شكلي غيرهدفمند و متمركز داشته است. حالا طراحي يك تقويم تحت عنوان تقويم رويدادهاي گردشگري سال و نيز ابلاغ يك طرح به اداره كل ميراث فرهنگي استان‌هاي مختلف كشور به سفرهاي داخلي و نيز مردم و گردشگران داخلي و خارجي كمك مي‌كند كه به شكلي هدفمند مسافرت كنند. به گفته دبير ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر قرار است در تابستان امسال، اداره كل ميراث فرهنگي تمامي استان‌ها، جشنواره‌هاي گردشگري را برگزار كنند. ساز و كار اين طرح به شكلي در نظر گرفته شده است كه مردم از طريق هتل‌ها يا آژانس‌هاي مسافرتي با اين جشنواره‌ها و بازه زماني و نيز مكان برگزاري آنها آشنا شوند و بليت سفر به اين استان‌ها را تهيه يا به شكلي شخصي اقدام به سفر خانوادگي به استان‌هاي محل برپايي اين جشنواره‌ها كنند. هرچند سال‌هاست نمونه اين طرح براي استان‌هايي چون اصفهان به شكلي غيررسمي و كاملاً مردمي اجرا مي‌شود؛ از جمله اينكه مسافران و گردشگران ايراني و خارجي ايام ارديبهشت را به عنوان فصل گردش و گردشگري در شهر كاشان و تماشاي گلابگيري در اين شهر مي‌دانند. حالا با اجراي اين طرح جديد پيش‌بيني مي‌شود كه ساير استان‌هاي كشور هم از جشنواره‌هاي محلي خود براي جذب گردشگران در ايام تابستان و حتي ساير ايام سال بهره بگيرند. ايران با تمدني هشت هزار ساله و تنوع فرهنگي داراي گستره عظيمي از آداب و رسوم و جشنواره‌هاي مختلف بومي و محلي است. جشنواره آئين گل غلتان و جشن تاريخي شكرگزاري گندم از جمله اين جشن‌ها هستند كه در برخي استان‌هاي كشور برگزار مي‌شود و پتانسيل و جاذبه لازم  را براي جذب گردشگر در بازه زماني برگزاري دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار