کد خبر: 725146
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
فرج‌الله سلحشور کارگردان سال‌هاي اخير و بازيگر سال‌هاي دور سينما و تلويزيون ايران بعد از ساخت سريال «يوسف پيامبر» عزم خود را جزم کرد که پروژه تلويزيوني «موسي(ع)» را بسازد.
غفور پور غفور
فرج‌الله سلحشور کارگردان سال‌هاي اخير و بازيگر سال‌هاي دور سينما و تلويزيون ايران بعد از ساخت سريال «يوسف پيامبر» عزم خود را جزم کرد که پروژه تلويزيوني «موسي(ع)» را بسازد.
اين کارگردان که اخيراً به سرطان ريه مبتلا شده، ماه‌ها صرف تحقيق و نگارش فيلمنامه «موسي(ع)» کرد و اواسط زمستان سال قبل بود که فيلمنامه کامل شده اين سريال را به مديران صداوسيما ارائه داد تا حمايت لازم براي توليد شامل حالش شود.
هفته پيش بود که مدير روابط عمومي صداوسيما از حمايت سازمان متبوعش از توليد اين سريال خبر داد. براي اينکه بدانيم چقدر از رسانه‌اي شدن خبر حمايت از «موسي(ع)» برآمده از رسانه‌اي شدن خبر ابتلاي سلحشور به بيماري سرطان است به سراغ وي رفتيم.
وي با رد اين فرضيه گفت: حمايت از سريال ربطي به بيماري من ندارد و اگر در همه ماه‌هاي اخير حرفي از حمايت نبود و به تازگي اين مسئله رسانه‌اي شد براي اين است که تا هفته قبل هنوز تکليف حمايت قطعي نشده بود و با قطعي شدن حمايت، آن را رسانه‌اي کردند.
وي درباره اينکه آيا با اين اوصاف بودجه ميلياردي مورد نياز براي توليد «موسي(ع)» جور شده است. ادامه داد: هرچند فاصله حرف تا عمل بسيار است اما گويا بودجه مورد نياز براي کار جور شده است.
فرج‌الله سلحشور با بيان اينکه پروژه تلويزيوني «موسي(ع)» از ابتدا هم به رسانه ملي تعلق داشته خاطرنشان كرد: فيلمنامه اين سريال از ابتدا هم به سفارش صداوسيما نوشته شد اما به خاطر وضعيت مالي خراب سازمان، توليد آن مرتب عقب مي‌افتاد. اين کارگردان افزود: البته هنوز هم عملاً اتفاقي نيفتاده است و فقط عوامل سازمان تصميم گرفته‌اند که ايرادهاي فيلمنامه را بگيرند.
وي در تشريح تصميم سازمان براي گرفتن ايرادهاي فيلمنامه به شوراي بازبيني فيلم و سريال شبکه اول اشاره کرد و بيان داشت: فيلمنامه‌اي که توسط ۲۵ نفر مجتهد، عالم، مفسر و حافظ قرآن نوشته شده توسط آدم‌هايي مميزي مي‌شود كه هيچ سررشته‌اي از آثار قرآني ندارند. برايم عجيب است اين فيلمنامه را عوامل توليد سريال‌هاي معمول صداوسيما مي‌خوانند و آنها هستند که ايرادات کار را مي‌گيرند.
کارگردان «مردان آنجلس» و «ايوب پيامبر» در پاسخ به اين پرسش که آيا نبايد براي تأييد پروژه، فيلمنامه مورد بازبيني قرار گيرد، اظهار داشت: در زمان مديريت سابق که طرح ابتدايي کار ارائه شد و به دوستان درباره تيم حاضر در نگارش و تحقيق فيلمنامه توضيح داديم، آنها قبول کردند تيم پيشنهادي ما که تک‌تک توسط دوستان تأييد شده بودند، فيلمنامه را بنويسند و آنها نيز از کار حمايت کنند اما اتفاقات ماه‌هاي اخير باعث شده که قرارهاي سابق چندان قابليت عملياتي شدن پيدا نکند و براي همين فيلمنامه «موسي(ع)» را تحت بازبيني دقيق قرار داده‌اند.
اين کارگردان صريح‌اللهجه با اشاره به اينکه با بازبيني تخصصي مشکلي ندارد، بيان داشت: وقتي فيلمنامه توسط يک گروه فيلمنامه‌نويس خبره و از مؤلفان نامدار گرفته تا مفسران و محققان درجه اول علوم قرآني نگارش شده، نياز است که بازبينان آن هم متخصص علوم قرآني باشند.
سلحشور درباره اينکه در مدت زمان چهار ماهي که از بازبيني مي‌گذرد، چه ايراداتي از کار گرفته‌اند به سينماژورنال گفت: هيچ ايراد بنيادي نتوانسته‌اند به کار وارد کنند و فقط يکسري ايرادهاي جزئي گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار