کد خبر: 725020
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
در حالیکه آمریکا با مشکلات بی شماری در حوزه امنیت داخلی و اجتماعی همچون افزایش میزان جرم و جنایت، کشتار گسترده شهروندان با استفاده از سلاح گرم، و خشونت پلیس مواجه است دادگاه عالی ایالات متحده ازدواج همجنسگرایان در سراسر این کشور را قانونی اعلام کرد.

مشرق نیوز: در حالیکه آمریکا با مشکلات بی شماری در حوزه امنیت داخلی و اجتماعی همچون افزایش میزان جرم و جنایت، کشتار گسترده شهروندان با استفاده از سلاح گرم، و خشونت پلیس مواجه است دادگاه عالی ایالات متحده ازدواج همجنسگرایان در سراسر این کشور را قانونی اعلام کرد. 
 
دیوان عالی آمريکا، ازدواج همجنسگرايان را در سراسر اين کشور قانونی اعلام کرد. از ۹ قاضی دیوان عالی آمريکا پنج قاضی به اين حکم رای مثبت داده‌اند.
 
خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد؛ طبق رای عالی‌ ترین دادگاه آمريکا ديگر مهم نيست که همجنسگرايان در کداميک از ايالت‌های آمريکا زندگی می‌کنند، چرا که طبق این حکم در سراسر کشور از حق ثبت ازدواج برخوردار خواهند بود.
 
به گزارش رسانه‌های آمریکایی، تا پيش از اين در ۳۷ ايالت آمريکا و منطقه کلمبيا يعنی شهر واشنگتن، پايتخت اين کشور، زوج‌های همجنسگرا می‌توانستند به شکل رسمی ازدواج خود را ثبت کنند.
 
 اين در حالی بود که ازدواج همجنسگرايان در ۱۳ ايالت آمريکا غيرقانونی محسوب می‌شد.
 
قاضی آنتونی کندی به نمايندگی از اکثريت اعضای دیوان عالی آمريکا اعلام کرد: «دیوان (عالی) اعلام می‌کند که زوج‌های همجنسگرا اکنون می‌توانند از حق  خود برای ازدواج استفاده کند و ديگر کسی نمی‌تواند این آزادی آنها را ناديده بگيرد».
 
جان رابرتز، رييس دیوان عالی آمريکا، همراه با سه قاضی ديگر با اين رای مخالفت کرده‌اند. اين چهار قاضی دلايل مخالفت خود با قانونی کردن ازدواج همجنسگرايان را بيان کرده‌اند.
 
جان رابرتز در بيان مخالفت خود با رای اکثريت قضات دیوان عالی نوشته است: «اين دادگاه است و نه مجلس قانونگذاری».
 
دیوان عالی آمریکا با بررسی شکایات در خصوص رای دادگاه‌های تجدید نظر ایالت‌های کنتاکی، اوهایو، میشیگان و تنسی که سال گذشته به تداوم ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در این ایالت‌ها رای دادند،  حکم نهایی را صادر  و اعلام کرده است که تداوم چنین ممنوعیتی مغایر با قانون اساسی است.
 
گزارش‌ها حاکی است که دیوان عالی ايالت ماساچوست يازده سال پيش برای نخستين بار در اين کشور رای به قانونی بودن ازدواج همجنسگرايان در اين ايالت داد.
 
مسئله ازدواج همجنسگرایان بیش از چهل سال است که در آمریکا محل بحث‌وجدل است و آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حمایت عمومی از به رسمیت شناخته شدن ازدواج همجنسگرایان در این کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار