کد خبر: 725004
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
دویچه وله گزارش داد: هر سال 10 ها میلیون زایر به مشهد سفر می کنند و در بازگشت از بازار زیارتی مشهد برای دوستان و بستگان خود سوغات می برند. بر این بازار کالاهای چینی سلطه یافته است.

خبرگزاری ایرنا: هر سال 10 ها میلیون زایر به مشهد سفر می کنند و در بازگشت از بازار زیارتی مشهد برای دوستان و بستگان خود سوغات می برند. بر این بازار کالاهای چینی سلطه یافته است.

پایگاه اینترنتی دویچه وله (صدای آلمان) نوشت: معاون سازمان میراث فرهنگی ایران می گوید که بخش بزرگی از سوغات مشهد را محصولات چینی و کالای قاچاق تشکیل می دهند.

به گفته معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اغلب کالاهای زیارتی در بازارهای ایران از مجاری غیرقانونی، غیررسمی و غیرشفاف وارد کشور و بازار مشهد می شوند.

معاون سازمان میراث فرهنگی ایران سهم ایران را در تولید و عرضه کالاهایی مانند تسبیح، سجاده، انگشتر، صنایع دستی و تزئینات داخلی ناچیز خوانده و افزوده است که بازار زیارتی در اختیار کالاهای خارجی است.

دویچه وله با اعلام اینکه شمار زائران در مشهد سالانه 25 میلیون نفر برآورد می شود، افزوده است: هر چند براساس آمارهای رسانه ای، تولید کنندگان چینی سالانه 5000 میلیارد ریال از فروش مهر، تسبیح و جانماز در ایران درآمد دارند، ولی به دلیل قاچاق بودن بخشی از واردات به این بازار، تعیین دقیق گردش مالی این تجارت ساده نیست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار