کد خبر: 724746
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
درخواست بازيگر زن هاليوود براي مبارزه با تبعيض
تبعيض در جامعه امريكا بار ديگر صداي هنرمندان اين كشور را در آورد. اين بار مريل‌استريپ يكي از مشهور‌ترين بازيگران زن سينماي هاليوود، در اقدامي نمادين اعتراض خود را نسبت به تبعيض در اين كشور اعلام كرد.
هادي عسگري
تبعيض در جامعه امريكا بار ديگر صداي هنرمندان اين كشور را در آورد. اين بار مريل‌استريپ يكي از مشهور‌ترين بازيگران زن سينماي هاليوود، در اقدامي نمادين اعتراض خود را نسبت به تبعيض در اين كشور اعلام كرد.
مريل استريپ، بازيگر سرشناس هاليوودي با ارسال نامه‌اي به تك‌تك اعضاي كنگره امريكا از آنها خواست دوباره براي تساوي و تضمين برابري حقوق زنان و مردان در قانون امريكا تلاش كنند. در متن اين نامه آمده است: «اين نامه را نوشته‌ام تا از شما بخواهم براي تساوي به پا خيزيد. براي مادرتان، براي دخترتان، براي خواهرتان، براي همسرتان يا براي خودتان. با حمايت فعال از اصلاح تساوي حقوق اين كار را انجام دهيد.»
استريپ به همراه نامه‌اش پاكتي حاوي كتاب «تساوي يعني تساوي» نوشته جسيكا نورث را هم براي همه اعضا فرستاده بود. پيش از اين هم مريل استريپ در گفت‌وگويي با ميشل اوباما همسر رئيس‌جمهور امريكا از تساوي حقوق زنان دفاع كرده بود. وي چندي قبل، هنگام سخنراني فمنيستي پاتريشيا آركت، بازيگر برنده اسكار بهترين بازيگر زن امسال، در مراسم آكادمي هم با فريادهاي خود از تساوي حقوق زنان دفاع كرده بود. اين بازيگر سرشناس هاليوودي كه تا كنون سه بار برنده اسكار بهترين بازيگر زن شده قرار است امسال با فيلم Suffragette به پرده سينماها بيايد. وي در اين فيلم هم نقش يك زن طرفدار حقوق زنان را ايفا مي‌كند.
وجود انواع تبعيض‌ها، از تبعيض نژادي گرفته تا عدم برابري زن و مرد در حقوق اجتماعي، تا به حال اعتراضات زيادي در ميان هنرمندان امريكايي و به خصوص بازيگران سرشناس هاليوود به همراه داشته است.  بازيگران رنگين‌پوست سينماي هاليوود درباره تبعيض‌نژادي كه در شركت‌هاي فيلمسازي امريكايي رواج دارد، ابراز ناراحتي مي‌كنند. پيش از اين «آصف مندوي»، بازيگر مسلمان مقيم امريكا گفته بود: در هاليوود نژاد‌پرستي زيادي وجود دارد، آنچنان كه همچنان سفيدپوست‌ها قهرمان تمام فيلم‌ها هستند. هالي بري بازيگر برنده اسكار نيز گفته بود: من هميشه براي اينكه يك رنگين‌پوست هستم در هاليوود با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم كرده‌ام.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار