کد خبر: 724739
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
سينماي ايران غواصان شهيد را تنها نمي‌گذارد
خيلي زودتر از آنچه تصور مي‌شود سينما براي يكي از مهم‌ترين موضوعات يك ماه اخير كشور آستين بالا مي‌زند؛ يك تهيه‌كننده قصد دارد فيلم سينمايي 175 غواص شهيد را بسازد و آن را به سرعت براي هفته دفاع مقدس يعني اواخر شهريور‌ماه امسال آماده پخش و اكران كند.
الناز خمامي‌زاده
خيلي زودتر از آنچه تصور مي‌شود سينما براي يكي از مهم‌ترين موضوعات يك ماه اخير كشور آستين بالا مي‌زند؛ يك تهيه‌كننده قصد دارد فيلم سينمايي 175 غواص شهيد را بسازد و آن را به سرعت براي هفته دفاع مقدس يعني اواخر شهريور‌ماه امسال آماده پخش و اكران كند.
بسياري از موضوعات مهم تاريخي و اسطوره‌اي كشور از نگاه سينما دور باقي مي‌مانند، برخي مهم هستند و برخي مهم‌تر، فرقي نمي‌كند. سينماي اين روزهاي كشور محملي براي ساخت فيلم‌هاي تجاري و زودبازده شده است. بازگشت پيكر 175 شهيد غواص به كشور و داستاني كه بر اين شهداي قهرمان گذشته است يكي از مهم‌ترين موضوعات ملي در يك ماه اخير بوده است كه از منظر محتوايي در رده فيلم‌هاي تجاري قرار نمي‌گيرد اما موضوعي مهم دارد. مهم‌تر از پول، گيشه و تمام منافع اقتصادي كه مي‌توان براي فيلم‌هاي تجاري متصور شد.
با وجود توجه زياد هنرمندان و بازيگران به بازگشت پيكر اين جوانان، پيش‌بيني مي‌شد كه موضوع 175 غواص شهيد و خط‌شكن چندان توجه سينما را برنينگيزد يا حداقل به اين زودي‌ها در سينما نشانه و تحركي دال بر تلاش براي دراماتيزه كردن اين رويداد ملي مشاهده نشود اما خوشبختانه يك تهيه‌كننده به فاصله يك هفته پس از مراسم پرشور تشييع پيكر آنها از ساخت فيلمي درباره رشادت‌هايشان خبر داده است. ظاهراً مراحل ساخت اين فيلم خيلي زود آغاز مي‌شود و قرار نيست زمان پخش آن خيلي از اين واقعه مهم فاصله داشته باشد كما اينكه پيش‌‌توليد ساخت اين فيلم سينمايي آغاز شده و قرار است اين فيلم همزمان با هفته دفاع مقدس يعني اواخر شهريور‌ماه و اوايل مهر‌ماه اكران شود. به گفته محمد آزادي‌مهرباني، تهيه‌‌كننده سينما مرحله تحقيق و پژوهش ساخت اين فيلم سينمايي به پايان رسيده و نگارش فيلمنامه توسط ثنا صادقي در حال انجام است. اين تهيه‌‌كننده كه پيش از اين فيلم‌هاي انقلابي «سال‌هاي حادثه» و «از گهواره تا ماه» را با موضوع انقلاب و دفاع مقدس تهيه كرده به «تسنيم» گفته كه در مرحله مذاكره با چند كارگردان سينما قرار دارد كه به زودي طي چند روز آينده كارگردان اين فيلم هم انتخاب و هم اعلام مي‌شود. آزادي هرچند از كارگردان خاصي براي ساخت اين فيلم نام برده است اما احتمالاً او گزينه نهايي خود را از ميان كارگردانان متعهد متخصص در ساخت فيلم‌هاي دفاع مقدسي انتخاب خواهد كرد؛ كارگردان اين پروژه هنوز انتخاب نشده است اما بدون شك چهره‌هايي كه حداقل سابقه فعاليت در اين حوزه از سينما را داشته باشند براي كارگرداني اين فيلم مهم بيشترين شانس را خواهند داشت. هنوز اعلام نشده كه آيا سازمان يا نهادي خاص حمايت مالي اين فيلم سينمايي را برعهده دارند يا اينكه اين پروژه به شكلي كاملاً شخصي ساخته مي‌شود اما يكي از مشخصه‌هاي فيلم 175 غواص خط‌شكن مشاوره و استفاده از همكاري‌هاي افسر بيگي، نماينده ولي فقيه در بنياد فرهنگي روايت است. تهيه‌كننده فيلم غواصان خط‌شكن، زمينه‌هاي چنين همكاري را براي بهتر ساخته شدن اثر فراهم كرده است. به گفته تهيه‌كننده فيلم غواصان خط‌شكن، اين اثر سينمايي حوادث و اتفاقات عمليات كربلاي 4 را به طور كامل به تصوير مي‌كشد تا اداي ديني شود به شهدا و غواصاني كه با دستان بسته براي خاك اين كشور جانانه جنگيدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار