کد خبر: 724691
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
با مديريت خانه هنرمندان
محمدباقر قاليباف از بهره‌برداري مجموعه تئاتر صبا، يكي از مجهزترين مجموعه‌هاي تئاتري ساخته شده در كشور در سال جاري خبر داد.
سپيده آماده
محمدباقر قاليباف از بهره‌برداري مجموعه تئاتر صبا، يكي از مجهزترين مجموعه‌هاي تئاتري ساخته شده در كشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش «جوان»، شهردار تهران روز گذشته با اشاره به بهره‌برداري از مجموعه تئاتر صبا كه از مجهز‌ترين مجموعه‌هاي تئاتري ساخته شده است، گفت: يكي از سياست‌هاي شهرداري تهران در يك دهه گذشته، توسعه زيرساخت‌هاي هنري و مسائل فرهنگي در شهر تهران بوده است و سعي ما بر اين بوده كه اين توسعه در ابعاد مختلف، چه در حوزه‌هاي مختلف هنري نظير موسيقي، سينما و تئاتر و چه در حوزه‌هاي ديني نظير توسعه مساجد و حسينيه‌ها انجام شود. قاليباف درباره نحوه بهره‌برداري و مديريت مجموعه‌هاي تئاتري و هنري ساخته شده توسط شهرداري تهران توضيح داد: همه تلاش ما در اين جهت بوده است كه بهره‌برداري از اين مجموعه‌ها را به فعالان حوزه‌هاي هنر و صاحبان اصلي آنها واگذار كنيم. فكر مي‌كنم تجربه‌اي كه طي شش تا هفت سال گذشته به طور مستقيم با خانه هنرمندان و در زمينه تماشاخانه ايرانشهر داشتيم يا كاري كه در حوزه فرهنگسراي خاوران اتفاق افتاده، در اين راستا است. قاليباف يادآور شد: معتقديم كه مجموعه تئاتر صبا اگر مانند تماشاخانه ايرانشهر زير نظر خانه هنرمندان ايران اداره شود، بهتر است. پيشنهاد بهره‌برداري را بر عهده سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و خانه هنرمندان ايران گذاشته‌ايم. البته ماجراي بهره‌برداري از سالن صبا مربوط به امروز نيست و در طول سال گذشته تاريخ‌هاي متعددي به عنوان روز افتتاح اين سالن مقرر شد، اما در نهايت سال 93 به پايان رسيد در حالي كه مركز نمايشي صبا به مرحله بهره‌برداري نرسيده بود.  مركز نمايشي صبا كه زير نظر شركت توسعه فضاي فرهنگي معاونت فرهنگي، هنري شهرداري در تقاطع شريعتي و ملك اين روزها مراحل پاياني ساخت خود را سپري مي‌كند اما اينطور كه از اظهارات روز گذشته شهردار تهران برمي‌آيد، هنوز خرده‌كاري‌هايي دارد كه تعيين زمان نهايي افتتاح را دشوار مي‌كند و براساس اخبار اخير در نهايت مجموعه صبا تا پايان سال 94 به بهره‌برداري خواهد رسيد تا با حضورش بتواند كمي از مشكلات كمبود سالن‌هاي نمايشي شهر تهران بكاهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار