کد خبر: 724453
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
سال ها پیش امام خمینی در پاسخ به کسانی که به قانون تمکین نمی کردند جواب کوبنده ای داده است که این روزها بسیار این پاسخ اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز گذشته عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی و مادر مهدی هاشمی در واکنش به حکم پسر خود با زیر سوال بردن عملکرد قوه قضائیه اظهار کرده بود که حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته بازی.

وی ادامه داد: بروید و همین را بزنید؛ بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته بازی بوده و حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته بازی بود و حکم نیست."

همه این اظهارات شاذ از سوی خاندان هاشمی و وکلایشان در حالی صورت می‌گیرد که این خاندان در موارد قبلی نیز نشان داده اند که سعه صدر در برخورد با مسائل نداشته و با اظهارات نسنجیده خود سعی در به چالش کشیدن وضعیت کشور دارند.

پیش از این در جریاناتی مشابه، مقام معظم رهبری بارها بر لزوم حفظ اقتدار قوه قضائیه از سوی مسئولین تأکید کرده اند و در این راستا فرمودند: قوه قضاییه نیازمند دو رکن مهم اقتدار و اعتماد عمومی است؛ هرگونه اقدام و یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیت‌ها، گزارش‌ها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح کشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها باید به این موضوع مهم کاملاً توجه کنند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان در سخنانی گرانبها فرموده اند: من باز به همه این آقایانی که می‌خواهند نطق کنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌کنم که برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن کریم... نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد، نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت... اگر قانون در یک کشوری عمل نشود ، کسانی که می‌خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتور هستند.

زیر سوال بردن اقدامات شایسته قوه قضائیه از سوی خاندان هاشمی موجب شکستن حرمت ها نسبت به دستگاه قضایی کشور می‌شود و باید به همسر هاشمی متذکر شد که محکومیت فرزند وی روال قانونی خود را طی کرده و یک خواسته عمومی بوده است.

 

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
5
جناب هاشمی"مرتبا" از گفتارهای امام
نقل قول می کنند.بنابراین سخنان امام
در رابطه با اجرای قانون را هم "خوب بیاد
می اورند"که هرکس قانون را قبول ندارد"
قانون اورا قبول ندارد"واو یک دیکتاتورست.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
3
5
آفرین...
حسن یاوری جم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
1
3
باسلام و دورد برخانواده قوه قضائیه که قانون را با شجاعت انجام می دهد.
...
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
از بی قانونی احمدینژاد یادتون رفته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار